نگرانی آریانا سعید از بازگشت دوباره طالبان به قدرت + ویدئو

© @aryanamusic - FBنگرانی آریانا سعید از بازگشت دوباره طالبان به قدرت
نگرانی آریانا سعید از بازگشت دوباره  طالبان به قدرت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آریانا سعید آواز خوان معروف و محبوب افغانستان در سخنرانی خود در حاشیه نشست رهبران ناتو در لندن، از بازگشت دوباره طالبان به قدرت ابراز نگرانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، آریانا سعید هنرمند پرآوازه افغانستان در حاشیه نشست رهبران ناتو در لندن، به عنوان فعال حقوق زن در رابطه به نقش ناتو و گفتگوهای صلح افغانستان، سخنرانی کرد.

آریانا سعید در بخش از سخنرانی خود گفت که وی باوجودیکه از گفتگوهای صلح افغانستان استقبال میکند، اما بازگشت دوباره طالبان به قدرت نگران است.

گفته های وجود دارد که قرار است جامعه جهانی از افغانستان بیرون شود و یا به توافقی با طالبان دست یابند. من هم مثل هر کسی دیگر از پروسه صلح استقبال میکنم، اما نمی خواهم حقوق زنان و دستاوردهای که در 20 سال گذشته بدست آمده است،‌ قربانی شود.

وی همچنان از بیرون شدن نیروهای ناتو در افغانستان ابراز نگرانی کرده گفت که ممکن جنگ‌های داخلی دوباره در افغانستان آغاز گردد و افغانستان یک بار دیگر به عقب برگشته لانه تروریزم شود.

در صورتیکه شما بیرون شوید و افغانستان را رها کنید، به فکر من جنگ سالار ها در افغانستان دو باره به جنگهای داخلی برمیگردند، جنگ بالای ثروت و قدرت میان آنها آغاز میشود و افغانستان دوباره به عقب برگشته لانه تروریزم خواهد شد.

وی همچنان نقش ناتو را در زمینه های حمایت و آموزش نیروهای افغان ستایش نموده گفت:

یکی از چالش‌های که من به خود گرفتم، اجرای کنسرت در استدیوم ورزشی کابل بود، جای که طالبان آشکارا در ملای عام زنان را با شلیک گلوله به فرق سر شان، اعدام میکرد. جالب است که این کابوس دوباره به یک امید مبدل شد و یقیناً که این همه اجراات بدون حمایت نیروهای امنیتی افغان که از سوی ناتو آموزش دیده بودند و حمایت شده بودند، ناممکن بود.

نشست رهبران ناتو در آستانه هفتادمین سالگرد این سازمان برای 3 روز در لندن برگزار میگردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала