هدف روسیه از نشان‌دادن "آوانگارد" به امریکایی‌ها چه بود؟

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر هدف روسیه از نشان‌دادن "آوانگارد" به امریکایی‌ها چه بود؟
هدف روسیه از نشان‌دادن آوانگارد به امریکایی‌ها چه بود؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قرار است این مجتمع راکتی هایپرسونیک روسیه تا پایان سال جاری به حالت آماده باش جنگی درآورده شود.

به گزارش اسپوتنیک، روبرت لگولد، پوهنتون کلمبیا ( نیویارک) می‌گوید نمایش جدیدترین مجتمع هایپرسونیک "آوانگارد" به امریکایی‌ها، نشان‌دهنده حسن نیت روسیه است که تلاش دارد امریکایی‌ها را به تمدید پیمان "استارت نو" وادار کند.

امریکا تصمیم تمدید پیمان استارت نو با روسیه را تصویب نکرده است - اسپوتنیک افغانستان
امریکا تصمیم تمدید پیمان استارت نو با روسیه را تصویب نکرده است

قرار است که این مجتمع راکتی تا پایان سال جاری به حالت آماده باش جنگی درآورده شود. در پایان ماه نومبر مجتمع راکتی "آوانگار" به بازرسان امریکایی نشان داده شد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جناح روسی این نمایش را "به منظور کمک به دوام و اثربخشی پیمان "استارت نو" انجام داد.

لگولد در نشست انجمن لوکزامبورگ در ژنو گفت: "به نظر من، هدف از این ابتکار مسکو، افزایش علاقمندی امریکا به تمدید پیمان استارت نو است، زیرا بدون این توافقنامه، طرفین نمی‌توانند بر تسلیحات هسته‌ای همدیگر نظارت کنند، منجمله مجتمع‌های آوانگارد".

وی گفت: "اما اینکه آیا این ابتکار کارا است یا خیر – سوال بزرگی است".

این پروفیسور امریکایی افزود: "شک دارم. فکر نمی‌کنم که امریکایی‌ها بگویند: آه، این واقعا دلیل خوبی است تا پیمان را حفظ کنیم. به احتمال تمدید پیمان استارت نو بدبین استم، با وجودی که مخالفین اصلی آن جان بولتن (مشاور پیشین امنیت ملی رئيس جمهور امریکا) و دیگر همکارانش از دولت برکنار شده است".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала