تاکید نماینده ملکی ناتو برای اعلام نتایج ابتدایی انتخابات افغانستان

© Photo / IECکمیسیون مستقل انتخابات
کمیسیون مستقل انتخابات  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیکلاس کی، نماینده غیرنظامی ناتو در امور افغانستان، تأکید د ارد که کمیسیون انتخابات افغانستان هرچه زودتر نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری افغانستان، نماینده غیر نظامی ناتو ، در بیاناتی از نامزدان و فعالان سیاسی افغانستان خواست به تصمیم کمیسیون انتخابات احترام بگذارند.

او روز اخیرا در مصاحبه با رسانه ها در حاشیه نشست سران ناتو در لندن گفت: «امیدوارم که وقتی نتیجه اعلام شود، از سوی همه احزاب سیاسی، بازیگران و همه افغان‌ها به آن ارج گذاشته شود و پذیرفته شود.

دبیرکل ناتو: هرگز در امور انتخابات افغانستان مداخله نمی‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
دبیرکل ناتو: هرگز در امور انتخابات افغانستان مداخله نمی‌کنیم

وی یادآور شد که هیچ‌کدام از افغان‌هایی که او دیده است، خواهان وقوع بحران و بی‌ثباتی در نتیجه انتخابات نیستند. او هم‌چنین شایعات در مورد تشکیل حکومت موقت را نادرست خواند و گفت اعتماد مردم به شمرده شدن رای شان و سعی کمیسیون انتخابات برای بازشماری و جداکردن آرای پاک از ناپاک برای آینده دموکراسی در این کشور بسیار اهمیت دارد.

نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان گفت انتخابات پارلمانی سال گذشته و انتخابات ریاست جمهوری 2014 با ادعاهای تقلب و نیز موارد واقعی تقلب و فساد همراه بود.

گفتنیست که پیشتر، نیکولاس کی نماینده ملکی ناتو در افغانستان ابراز داشته بود که شمارش آرا کار عجله نیست و حوصله می‌خواهد و کمسیون مستقل انتخابات افغانستان برای اطمینان دادن از شمارش شفاف آرای معتبر انتخابات ریاست جمهوری جداً کار می‌کند.

این در حالی است که هواداران دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله در اعتراض به بازشماری آراء در ولایت‌های کابل، سرپل، بغلان و جوزجان دست به تجمع اعتراضی زده‌اند و خواستار ابطال ۳۰۰ هزار رای بدون بیومتریک شده‌اند.

کمیسیون انتخابات اما گفته‌است که نمی‌تواند قبل از بازشماری و تفتیش، آرا را باطل کند.

قرار بود که نتیجۀ انتخابات ریاست جمهوری در 27 ماه میزان اعلام شود، اما تاکنون دوبار این امر به تاخیر افتاده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала