ترامپ: کیم "عاشق" پرتاب راکت است

© AP Photo / Susan Walsh ترامپ: کیم "عاشق" پرتاب راکت است
 ترامپ: کیم عاشق پرتاب راکت است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده توضیح داد که چرا وی رهبر کوریای شمالی را "مرد راکتی" خطاب نموده است

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه اجلاس ناتو در لندن  اعلام کرد که همچنان به رهبر کوریای شمالی اعتماد دارد اما اذعان داشت که کیم جونگ اون، عاشق پرتاب راکت به هوا است.

رئیس جمهور امریکا گفت: کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی عاشق   پرتاب کردن موشک به هوا است، این طور نیست؟ به همین خاطر من او را "مرد موشکی" خطاب می‌کنم. امیدوارم کیم خلع تسلیحات اتمی شود اما باید دید چه پیش می‌آید.

ترامپ رئیس جمهور کوریای شمالی را «مرد راکتی» نامید - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ رئیس جمهور کوریای شمالی را «مرد راکتی» نامید

کوریای شمالی هفته گذشته در تازه‌ترین آزمایش سیستم فوق‌العاده بزرگ و جدید پرتاب موشک چند منظوره‌اش، دو موشک کوتاه‌برد به طرف آب‌های ساحل شرقی‌اش پرتاب کرد. این اقدام تلاشی برای یادآوری ضرب‌الاجل پایان سال جاری میلادی به امریکا تلقی شده است. این ضرب‌الاجل را کیم جونگ اون برای واشنگتن تعیین کرده تا این کشور انعطاف خود را نسبت به مذاکرات خلع تسلیحات کوریای شمالی که مدتی است به حالت تعلیق درآمده، نشان دهد.

ترامپ گفت: من همچنین مذاکرات با کوریای جنوبی و جاپان را پیش می‌برم تا آنها مسئولیت تامین بیشتر هزینه‌های استقرار نیروهای امریکایی در این کشورها را بر عهده گیرند.

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا استقرار نیروهای امریکایی در شبه‌جزیره کوریا در راستای منافع امنیت ملی امریکا بوده، گفت: این موضوع قابل بحث است. من می‌توانم راه دیگری برگزینم. اما معتقدم که اگر قرار است ما نیروهای خود را در شبه‌جزیره کوریا مستقر نگه داریم، آنها باید تقسیم هزینه را عادلانه‌تر انجام دهند.

ترامپ تأکید کرد: «اگر به استفاده از نیروی نظامی نیازی مشاهده شود؛ما از آن استفاده خواهیم کرد».

این در حالیست که کوریای شمالی اخیرا در بیاناتی ابراز داشت که پیونگ یانگ دیگر به وعده های ایالات متحده اعتقاد ندارد و به امریکا پیشنهاد کرد که "هدیه کریسمس" برای خود را انتخاب کند.

وزارت امور خارجه کوریای شمالی اعلام کرد: گفت‌وگو با ایالات متحده امریکا چیزی به جز فریب نبوده است و این کشور دیگر به سخنان امریکا در مورد گفتگو با پیونگ یانگ باور ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала