مخالفت کنگره امریکا به مشارکت روسیه در گروه هفت

© AFP 2023 / Nicholas Kammعواقب شانتاژ هستوی سعودی برای غرب
عواقب شانتاژ هستوی سعودی برای غرب  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس نمایندگان ایالات متحده ضمن تصویب قعطنامه‌ای با اکثریت قاطع آرا، مخالفت خود را با حضور روسیه در نشست آینده سران G7 "گروه هفت" در ایالات متحده اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مجلس نمایندگان ایالات متحده  امریکا با تصویب قعطنامه‌ای ضمن مخالفت با بازگشت روسیه به گروه هفت، از اعضای این گروه خواست از چنین اقدامی جلوگیری کنند.

این قطعنامه با 339 رای موافق در مقابل 71 رای مخالف تصویب شد. مجلس نمایندگان همچنین  از سران کشورهای عضو گروه هفت خواست که با بازگشت روسیه "تا زمانی این کشور كه به تمامیت ارضی همسایگان خود احترام نگذارد و معیارهای جامعه دموکراتیک را نپذیرد" مخالفت کنند.

مجلس نمایندگان امریکا امسال زمانی این قطعنامه را پیشنهاد داد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا گفت تمایل دارد روسیه به گروه هفت بازگردند.

دعوای ترامپ با رهبران گروه هفت به خاطر روسیه - اسپوتنیک افغانستان
نزاع ترامپ با رهبران G7 بر سر روسیه

کشورهای عضو گروه G7 (گروه هشت سابق) پس از اقدام روسیه برای الحاق شبه جزیره کریمه در سال 2014، کرملین را از گروه هشت اخراج کردند.

ترامپ در حاشیه نشست بیاریتز با بیان اینکه رهبران گروه هفت در خصوص بازگشت مسکو به این گروه تبادل نظر کرده‌اند، از تمایل خود برای دعوت از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای شرکت در دور بعدی این نشست درامریکا سخن گفت.

دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در واکنش به این گزارش‌ها اعلام کرد: در صورتی که به صورت رسمی از ولادیمیر پوتین برای شرکت در نشست سال آینده گروه هفت در امریکا دعوت شود، موضوع توسط کرملین بررسی خواهد شد.

پسکوف در عین حال تاکید کرد: بازگشت روسیه به گروه هفت و تبدیل دوباره آن به گروه هشت، هدف روسیه نیست چرا که تصمیم‌گیری در خصوص تحولات جهان در قالب گروه 20 که در آن اقتصادهای پیشرو در جهان و صنعتی نوظهور هم حضور دارند، کارآمدتر است.

متشکل از ایالات متحده ، آلمان، انگلیس، جاپان ، فرانسه، کانادا و ایتالیا است که به عنوان گروه کشورهای دارای بزرگترین اقتصاد جهان شناخته می شود.

روسیه در سال 2014 از گروه 8 کشور صنعتی کنار گذاشته شد و از آن زمان تاکنون نشست مزبور در قالب G7 برگزار می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала