امریکا ایران را به فعالیت‌های مخفیانه در عراق متهم کرد

عضو شوید
رسانه‌های امریکایی می‌گوید که امریکا معتقد است که امریکا ایران مخفیانه راکت‌های کوتاه برد خود را به سرزمین همسایه عراق، منتقل می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورک تایمز با استناد به منابع در میان نمایندگان اطلاعاتی امریکا، ایالات متحده امریکا معتقد است که ایران به طور مخفیانه راکت‌های میان برد خود را به سرزمین همسایه (عراق) جای که مدت دو ماه می‌شود تظاهرات جریان دارد، منتقل می‌کند.

 امریکا از اعتراضات در ایران توسط کشتی طیاره بردار حمایت میکند - اسپوتنیک افغانستان
امریکا از اعتراضات در ایران توسط کشتی طیاره بردار حمایت میکند

این روزنامه پیشتر گزارش داده بود که صدها صفحه از اسناد از اطلاعات ایران در اختیار دارد که در آن تلاش‌ ایران برای «نفوذ در همه جنبه‌های زندگی سیاسی عراق» را نشان می‌دهد. وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که تهران هیچ‌گونه فعالیت پنهانی در عراق انجام نمی‌دهد.

به گفته منابع، ایران «از ایجاد هرج و مرج مداوم» در عراق برای ساختن یک زرادخانه پنهانی راکت‌های میان برد در کشور «در تلاش بای ترسانیدن خاورمیانه و تاسیس اقتدار خود در آنجا» بوده است.

آنها ادعا می‌کنند که این راکت ها برای متحدان و شرکای امریکایی در منطقه از جمله اسرائیل و عربستان سعودی تهدید ایجاد می‌کند و همچنان می‌تواند یک تهدید برای نیروهای امریکایی در منطقه باشد.

مقامات اطلاعاتی امریکا می‌گویند که ایران از شبه نظامیان شیعه در عراق برای استقرار و پناه داده به این راکت‌ها استفاده می‌کند.

تنش‌ها در خلیخ فارس به دلیل تشدید درگیری بین واشنگتن و تهران بر سر خروج یکجانبه امریکا از برجام و از سرگیری تحریم های ضد ایرانی افزایش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала