عبدالله: حکومت و مردم از تلاش‌ها برای دست‌یافتن به صلح دایمی حمایت می‌کنند

© Photo / Dr.Abعبدالله: حکومت و مردم از تلاش‌ها برای دست‌یافتن به صلح دایمی حمایت می‌کنند
عبدالله: حکومت و مردم از تلاش‌ها برای دست‌یافتن به صلح دایمی حمایت می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌ اجرائیه افغانستان می‌گوید که صلح از اولویت‌های مردم است و حکومت و مردم افغانستان از تلاش‌ها برای دست‌یافتن به صلح دایمی حمایت می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی افغانستان در دیدار با زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه وزارت امور خارجه امریکا برای صلح افغانستان گفت که صلح در اولویت‌های مردم افغانستان است و حکومت و مردم از تلاش‌ها برای دست‌یافتن به صلح دایمی حمایت می‌کنند.

 مذاکرات مستقیم با طالبان فقط در صورت آتش بس امکان پذیر است - اسپوتنیک افغانستان
از شرایط مذاکرات مستقیم با طالبان نامبرده شد

رئیس اجرائیه می‌گوید: افغانستان از از تلاش‌های ایالات متحدۀ امریکا برای دست‌یافتن به صلح دایمی پشتیبانی می‌کند، شرط اصلی پایان دادن به خشونت طالبان است.

آقای عبدالله عبدالله روی کاهش خشونت از طرف طالبان به عنوان پیش‌شرط آغاز مذاکرات و دست‌یافتن به توافق صلح میان امریکا و طالبان تاکید کرد.

همچنان اعضای مجلس در نشست بر آغاز هرچه عاجل مذاکرات بین‌الافغانی تاکید نمودند و آن را یگانه راه مناسب دست‌یافتن به صلح دایمی خواندند.
اعضای مجلس نیز بر اصل فراگیر بودن هیئت مذاکره کننده؛ حکومت، جریان‌های سیاسی و نهادهای جامعه مدنی افغانستان توافق نظر داشتند.

چهارشنبه گذشته زلمی خلیل‌زاد برای مذاکره وارد کابل شد. وزارت امور خارجه امریکا گفت که وی همچنان به دوحه سفر خواهد کرد و در آنها با نمایندگان طالبان گفتگو خواهد کرد.

در 2 دسمبر صدیق صدیقی سخنگوی ارگ ریاست جمهوری از آغاز مذاکرات مستقیم بین دولت و طالبان در صورت توافق طالبان با آتش‌بس خبر داده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала