Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

واکنش انوش دستگیر به مرگ ناکامورا + عکس

© Photo / fb/tffانوش دستگیر
انوش دستگیر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشته شدن خودرو تتسو ناکامورا پزشک جاپانی که روز گذشته در ولایت شرقی افغانستان مورد حمله قرار گرفت، با واکنش‌های بسیاری رو‌به رو شد.

به گزارش اسپوتنیک، تیتسو ناکامورا که سی و پنج سال از زنده‌گی‌اش را برای خدمت به مردم افغانستان و پاکستان سپری کرد، روز گذشته مانی مورد حمله افراد مسلح قرار گرفت که برای نظارت از یک پروژه به جلال‌آباد مرکز ننگرهار رفته بودند. مرگ این امدادگر جاپانی با واکنش‌های بسیاری مواجه شد. در این میان، انوش دستگیر، سرمربی جوان تیم ملی فوتبال کشور مرگ او را ضایعه بزرگ عنوان کرد و این پزشک جاپانی الگوی از انسانیت خودش توصیف کرد.

ناکامورا رییس یک موسسه خیریه جاپانی بود که دولت افغانستان را در مدیریت آب‌ها وجنگل‌ها کمک می‌کرد. در ماه اکتبر سال جاری دولت افغانستان به خاطر کارهای انسان‌دوستانه‌اش به آقای ناکامورا شهروند افتخاری افغانستان داد. او در سال 1946در شهر فوکووکا جاپان به دنیا آمد. پس از تحصیل در رشته پزشکی در 1984 به پاکستان رفت تا به درمان بیماران جذامی در آنجا بپردازد. دو سال پس از آن به افغانستان رفت و در یکی از روستاهای دوردست یک در بیمارستان و نهاد غیردولتی "خدمات درمانی صلح جاپان" (پی‌ام‌اس) ایجاد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала