حریف اصلی جدید ناتو معرفی شد

© AP Photo / Mindaugas Kulbisحریف اصلی جدید ناتو معرفی شد
حریف اصلی جدید ناتو معرفی شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه‌های آلمانی نگرانی خود را در باره آیندۀ ناتو اعلام کرده نه روسیه بلکه چین را حریف اصلی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواندند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دی ولت، نشریه آلمانی در یک مقاله جدید اش در باره آیندۀ ناتو نوشته است که در آن حریف اصلی این سازمان نه روسیه بلکه چین است.

ناتو روسیه را «تهدید بزرگ» نامید - اسپوتنیک افغانستان
ناتو روسیه را «تهدید بزرگ» نامید

در مقاله آمده است که در این اتحادیه نظامی‌ ـ‌ سیاسی درباره نقش چین وحدت نظر وجود ندارد. در حالی که واشنگتن پکن را دشمن می‌داند، آلمان و فرانسه با این عقیده موافق نیستند و فقط به امکانات پکن به عنوان یک قدرت تجاری توجه نشان می‌دهند.

به گفته این نشریه، آلمان و فرانسه به خطر ناشی از پکن بهای کافی نمی‌دهند که می‌خواهد با سرمایه گذاری در اقتصاد اروپا، به «خرید» نفوذ سیاسی در این قاره بپردازد. چین با موفقیت در تلاش است تا نفوذ خود را بر اقیانوس‌های جهان گسترش دهد متعاقباً این کشور ممکن کنترول راه‌های دریایی بین‌المللی را به‌دست آورد.

در مقاله همچنان به قدرت نظامی چین اشاره می‌شود که آنقدر خوب مسلح است که نقش امریکا به عنوان قدرت تامین کننده امنیت کشورهایی مانند استرالیا، کوریای جنوبی و جاپان را مورد شک و تردید قرار می‌دهد.

نویسنده مقاله به این نتیجه می‌رسد که تمام این نکات می‌تواند عواقب چشمگیری برای امنیت و رفاه اروپا به همراه داشته باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала