رييس کمیسیون: اگر اجازه بازشماری کامل داده نشود، نتايج ابتدايي را اعلام میکنم

© Photo / IECرييس کمیسیون: اگر اجازه بازشماری کامل داده نشود، نتايج ابتدايي را اعلام میکنم
رييس کمیسیون: اگر اجازه بازشماری کامل داده نشود، نتايج ابتدايي را اعلام میکنم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که اگر ممانعت دسته های انتخاباتی برای آغاز بازشماری آرا ادامه داشته باشد، نتایج نخستین انتخابات را اعلام خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع، حوا علم نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات می گوید باید اجازه دهند تا بازشماری آرای در هفت ولایت که باقی مانده است، پایان یابد.

نبیل: انتخابات شش میزان باید لغو شود - اسپوتنیک افغانستان
نبیل: انتخابات شش میزان باید لغو شود

او افزود: " ما ناگزیر هستیم که باز بشینیم یک فیصله بکنیم و هر چه که داشتیم با ملت افغانستان شریک بسازیم و نتایج خودرا باز اعلام می‌کنیم".

دفترهای ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات از سوی تیم انتخاتی ثبات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله، بسته شده است.

حبیب‌الرحمان ننگ، رییس دبیرخان کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که در این باره خواستار کمک کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی شده‌اند: "ما از کمیسیون شکایات می‌خواهیم که در این مورد با ما همکاری کنند و آن‌ها هم مطابق قانون صدای خود را بلند بکنند تا در هفت ولایت ما بازشماری خود را آغاز بکنیم".

در همین حال، رحمت الله نبیل، در یک نشست خبری در کابل، طرح حکومت مصالحه را برای بیرون از بحران انتخابات پشنهاد کرد.

اما یوسف رشید، رئیس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان می گوید که باید هرچه زودتر نتیجه انتخابات اعلام شود.پ

نهادهای ناظر بر روند انتخابات، می گویند که اعضای کمیسیون مستقل انتخابات از دبیرخانه این کمیسیون خواسته است تا در مورد بازشماری آرای 500 محل ری دهی در 27 ولایت بیشتر وضاحت دهد.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان 6 ماه میزان سال روان برگزار شد، تاکنون کمیسیون مستقل انتخابات قادر به اعلام نتایج نخستین نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала