رهبران امریکا و کانادا درمورد جنجال شان در نشست ناتو، سخن گفتند

© AFP 2023 / Mandel Nganرهبران امریکا و کانادا درمورد جنجال شان در نشست ناتو، سخن گفتند
رهبران امریکا و کانادا درمورد جنجال شان در نشست ناتو، سخن گفتند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده امریکا و صدراعظم کانادا جنجالی را که بخاطر مسخره شدن ترامپ در نشست ناتو، ایجاد شده بود، ابراز نظر نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در صفحه توییتر خود نوشته است: "رسانه‌های جعلی دست به هر کاری می‌زنند تا سفر بسیار موفقانه ام را به لندن به ناتو را کوچک جلوه دهند. من با رهبران ناتو به خوبی کنار آمدم، حتی آنها را به پرداخت بیش از 130 میلیارد دالر سالانه و 400 میلیارد دالر دیگر برای سه سال، وادار ساختم. افزایش (مصارف) برای امریکا وجود ندارد، تنها احترام عمیق!".

ترامپ در نشست ناتو مسخره شد و جاستین ترودو را به «دو رویی» متهم کرد+ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ در نشست ناتو مسخره شد و جاستین ترودو را به «دو رویی» متهم کرد+ویدیو

پیش از این جاستین ترودو، صدراعظم کانادا از ابراز نظر درمورد اینکه آیا بخاطر اظهاراتش از ترامپ معذرت خواسته است یا خیر، خودداری کرد. وی خاطر نشان ساخت که سخنان وی در واقع درمورد اعلام غیرمنتظره مکان برگزاری نشست "گروه هفت" در سال 2020 بوده اند. به تاریخ 3 دسمبر اعلام شد که این نشست در کمپ دیوید، که اقامتگاه بیرون شهری ترامپ می‌باشد، برگزار خواهد شد.

 در نشست ناتو در لندن، ترامپ جاستین ترودو را شخص "دو روی" خواند. قبل از این در انترنت ویدیویی نشر شد که در چند رهبر کشورهای ناتو بر رئیس جمهور ایالات متحده امریکا می‌خندند. در ویدیو دیده می‌شود که ترودو، بوریس جانسون صدراعظم بریتانیا و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه دونالد ترامپ را به مسخره می‌گیرند.

صدراعظم کانادا گفته بود: "دید که هنگام سخنرانی، چگونه الاشه‌های تیم او به روی زمین می‌افتد؟".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала