جایزه 5 میلیون دالری امریکا برای دستگیری یک روسی

© Depositphotos.com / Doomuجایزه 5 میلیون دالری امریکا برای دستگیری یک روسی
جایزه 5 میلیون دالری امریکا برای دستگیری یک روسی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت امریکا برای دستگیری یک شهروند روسیه که پیشتر او را رهبر ادعا شده گروه هکرهای Evil Corp متهم کرده بود، حداکثر 5 میلیون دالر جایزه تعیین کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دادگستری امریکا با نشر اعلامیه‌ای می‌گوید که وزارت امور خارجه کشور برای ارائه اطلاعاتی که منجر به دستگیری «ماکسیم یاکوبتس» رهبر ادعا شده گروه هکرهای Evil Corp شود، حداکثر 5 میلیون دالر جایزه تعیین کرده است.

Лидер КНДР Ким Чен Ын во время встречи с президентом США Дональдом Трампом в Ханое - اسپوتنیک افغانستان
جایزه 5 میلیون دالری امریکا در بدل اطلاعات از کوریای شمالی

اشاره شده است که جایزه تعیین شده برای دستگیری یاکوبتس، بزرگترین جایزۀ است که تاکنون امریکا برای اطلاعات در مورد یک مظنون به جرایم سایبری تعیین کرده است.

پیش از این، وزارت مالیه امریکا تحریم‌های جدید علیه چندین فرد روس و شرکت‌های روسی اعمال کرد که به گفته این وزارت آنها درگیر در جرایم سایبری بوده اند.

به گفته وزارت مالیه امریکا دادگستری امریکا، در پیتسبرگ و نبراسکا، اتهاماتی علیه «ماکسیم یاکوبوت» شهروند روسی که در مسکو زندگی می‌کند وارد کرده است.

براساس  بلومبرگ، وزارت مالیه امریکا ماکسیم یاکوبتس را به اتهام سرقت بیش از 100 میلیون دالر از طریق انتشار ویروس‌های اینترنتی مورد تحریم قرار داد.

«ماکسیم یاکوبتس» که به ادعای وزارت مالیه امریکا از کارکنان سرویس امنیتی فدرال امریکا است. وزرات امور خارجه امریکا جایزه‌ای 5 میلیون دالری برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری وی شود تعیین کرده است.
همچنان اتهامات مشابهی علیه ایگور توراشف به گفته مقامات امریکایی در روسیه زندگی می‌کند نیز وضع شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала