Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

ستاره پاریسن جرمن به افغانستان سفر میکند

© Photo / nadia nadim - FBنادیه ندیم
نادیه ندیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نادیا ندیم ستاره نام آشنای فوتبال زنان که در تیم پاریسن جرمن بازی میکند، اعلام کرده است قصد دارد به افغانستان برگردد.

به گزارش اسپوتنیک، نادیه ندیم که دو دهه پیش و پس از روی کار آمدن حکومت طالبان همراه با خانواده اش افغانستان را ترک کرد، تصمیم دارد دوباره به کشورش برگردد.

او در گفتگویی که با روزنامه اسوشیتتد پرس آمریکا انجام داده مفصل در خصوص برنامه های آینده اش صحبت کرده است.

ندیم به ای پی در خصوص گفته : نمیدانم این سفر من چقدر امنیت خواهد داشت، اما من تصمیم گرفته ام به کشورم برگردم.

نادیا ندیم 31 ساله که در کودکی افغانستان را ترک کرد و همراه با خانواده اش به دنمارک مهاجر شد، حالا به هدف تشویق و دادن روحیه به فوتبالیستان زن کشور به افغانستان سفر خواهد کرد.

نادیه در این خصوص گفت: پیامی که میخواهم به دختران سرزمینم بگویم این است که همه چیز ممکن است. کاری کار شما انجام میدهید، اشتباه نیست. فوتبال بازی کردن گناه نیست. شما هیچ کار خطایی انجام نمیدهید. این یک ورزش است. چیزی که شما را خوشحال میکند. من میخواهم به شما بیاموزانم، تا شما هم مثل شوید.

نادیه که پدرش را در جنگ افغانستان از دست داده است در خصوص گذشته گفت: "رشد در کشوری که در آن جنگ است و دختران واقعاً اجازه هیچ کاری را ندارند، بسیار سخت بود." "کشته شدن پدرم هنگام جوانی و فرار از کشور هیچ شوخی نبود. من فقط شانس آورم که از کشور خارج شدم و اینجت رشد کردم.

نادیه سفر به زندگی جدیدش را در سال 2000 از طریق پاکستان و ایتالیا آغازکرد. و از طریق راه قاچاقی راهی دنمارک شد. سپس پس از گذراندن شش ماه در اردوگاه پناهندگان در کپنهاگ ندیم مهارت خود را در فوتبال در میهن پذیرفته شده خود کشف کرد و شروع به بازی مستطیل سبز کرد.

ندیم از سال 2009 عض تیم ملی فوتبال دنمارک شد و در سال 2014 به تیم فوتبال نیوجرسی پیوست.

نادیه پس از گذراندن سه سال خوب در آمریکا و بازی در تیم های نیوجرسی و پورتلند، آنقدر رشد که کرد که سال بعد به منچسترسیتی پیوست و پس از دو سال بازی در این تیم، حالا پیراهن شماره 10 تیم فوتبال پاریسن جرمن فرانسه را بر تن دارد.

نادیم گفت: "من در یكی از بهترین تیم های جهان بازی می كنم. راستش در اوایل فکر چنین اوضاعی را برایم نداشتم، ولی از 16 سالگی به خودم باور داشتم که میتوانم.

ستاره فوتبال زنان افغانستان میگوید: "اما من می خواهم دختران افغان که آنها میتوانند با فوتبال بازی کردند به هر چیزی که میخواهند برسند. اگرچه حتی در اروپا ، مبارزه برای برابری در فوتبال آسان نبوده و نیست.

نادیم گفت: "شما باید برای چیزهایی که به آنها اعتقاد دارید بجنگید ، حتی اگر این هزینه را شما بپردازد." شما باید به خودتان افتخار کنید، زیرا همه چیز تغییر میکند. شما به نسل بعدی دختران کمک میکنید.

نادیه در پایان در خصوص اتفاقات و رسوایی های اخیر فوتبال بانوان افغانستان نیز گفت: خیلی منزجر کننده است که برخی انسان ها از قدرت خود سو استفاده میکنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала