کشتی «سواستوپول» روسیه در سنگاپور بازداشت شد

© AFP 2023 / Roslan Rahmanکشتی «سواستوپول» روسیه در سنگاپور بازداشت شد
کشتی «سواستوپول» روسیه در سنگاپور بازداشت شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سنگاپور یک کشتی روسی «سواستوپول» که پیشتر تحت تحریم‌های امریکا قرار گرفته بود بازداشت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مدیر کل شرکت کشتیرانی حمل و نقل دریای «گودزون» می‌گوید که مقامات بندر سنگاپور کشتی روسی «سواستوپول» را که پیشتر تحت تحریم‌های امریکا قرار گرفته بود بازداشت کردند و آنها می‌خواهند از طریق دادگاه اجازه فروش آن را به‌دست آورند.

ماجرای توقیف کشتی ماهیگیری روسی توسط کره شمالی  - اسپوتنیک افغانستان
ماجرای توقیف کشتی ماهیگیری روسی توسط کوریای شمالی

شرکت کشتیرانی حمل و نقل دریای «گودزون» که کشتی مذکور متعلق به آن است، در ماه آگوست سال 2018 میلادی به فهرست تحریم‌های یکجانبه امریکا علیه پیونگ یانگ افزوده شد. مقامات واشنگتن معتقدند که این شرکت مواد سوختی برای کره شمالی حمل کرده است.

مدیر شرکت «گودزون» گفت: زمان که کشتی به سنگاپور رسید، ماشین‌های کمکی ما خراب شدند. ما به شرکت‌های تعمیر سنگاپوری تماس گرفتم. اما از آنجا که کشتی تحت تحریم قرار دارد، 80 درصد شرکت‌ها از تعمیر آن امتناع می‌ورزند و شرکت‌های که موافقت می‌کنند پول هنگفت و غیرقابل باور درخواست می‌دهند. ما از روسیه تیم کمکی خواستیم، اما مقامات سنگاپور به بهانه‌های مختلف اجاز به آنها ندادند. در نتیجه قرضدار پارکینگ شدیم و مقامات کشتی را بازداشت کردند.

به گفته وی، کشتی نمی‌تواند بندر را ترک کند. علاو بر این، شرکت‌ نمی‌تواند سوخت بفروشد. 12 عضو خدمه در این کشتی حضور دارند.

وی می‌گوید که مقامات سنگاپوری کشتی را تحت کنترول گرفته اند و اجازه نمی‌دهند که کسی سوار طیاره شود. دادگاه قرار است 17 دسمبر برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала