آیا خلیل‌زاد نقش جان کری را بازی خواهد کرد؟

© Photo / Twitter/US4AfghanPeaceآیا خلیل‌زاد نقش جان کری بازی خواهد کرد؟
آیا خلیل‌زاد نقش جان کری بازی خواهد کرد؟  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آقای خلیل زاد همان ماموریت سال 2014 جان کری را برای شکستن بن بست انتخابات در حال حاضر روی دست دارد، و تلاش می کند که تا بار دیگر حکومتی «توافقی» در افغانستان تشکیل دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، اعضای مجلس نمایندگان می گویند که زلمی خلیل زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان برای آغاز دور جدید مذاکرات صلح نه، بلکه برای شکست بن بست انتخاباتی و تشکیل «حکومت چند سره» به کابل آمده است.

خلیل زاد پیش نویس توافقنامه آمریکا و طالبان را در اختیار سران افغانستان قرار داد - اسپوتنیک افغانستان
خلیل زاد پیش نویس توافقنامه امریکا و طالبان را در اختیار سران افغانستان قرار داد

روز گذشته زلمی خلیل زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان با مقام های حکومت وحدت ملی و سایر رهبران سیاسی در مورد از سرگیری گفتگوهای صلح میان امریکا و طالبان به کابل آمد.

بلقیس‌روشن نماینده مردم فراه می گوید: "خلیل‌زاد بیشتر از صلح، به خاطر کله‌به‌کله کردن انتخابات و تشکیل یک حکومت چند سره به کابل آمده‌است".

او اضافه کرد: "خلیل‌زاد ماموریت دارد تا ختم گفت‌وگوهای صلح غنی را در قدرت بنشاند و یا اینکه همانند سال 2014 بار دیگر حکومت توافقی را در افغانستان شکل بدهد".

این نمانیده مجلس می افزاید که در روز اعلام آزادی افراد شبکه حقانی در کنار رئیس جمهور به جای معاون اول، امرالله صالح ایستاده بود، این بیان گر دلگرمی امریکایی ها به خود رئیس جمهور است.

این سیاسیون افغان را به شکارچیان درنده نسبت می دهد و می گوید که وقت شکار که منافع شان در میان باشد، با همدیگر متحد می شوند و داد از اسلام و اخوت می زنند.

به باور او، مردم باید هوشیار باشند که سیاسیون برای خوبی کشور اراده ندارند بلکه تنها منافع شخصی برای شان مطرح می باشد.

بانو روش، تاکید دارد که یک توافقنامه میان امریکا و طالبان به امضا خواهد رسد، مطابق به آن امریکایی ها نیروهای خود را در افغانستان کاهش می دهند و در جنگ میان طالبان و نیروهای امنیتی نیز اشتراک نخواهند ورزید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала