امریکا توانائی جلوگیری پیشرفت چین را ندارد

© AP Photo / Wu Hong وانگ یی وزیر امور خارجه چین
وانگ یی وزیر امور خارجه چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وانگ یی : تلاش امریکا برای جلوگیری از پیشرفت چین به شکست مواجه شده است.

اسپوتنیک به نقل از العالم، وانگ یی وزیر امور خارجه چین با اشاره به سنگ اندازی امریکا و برخی کشورهای غربی در مسیر توسعه چین اظهار داشت که چین مسیر توسعه را ادامه خواهد داد

 و هر توطئه ای برای جلوگیری از پیشرفت چین با شکست رو به رو خواهد شد.

 چین راه انتقام‌گیری از امریکا را یافت - اسپوتنیک افغانستان
چین راه انتقام‌گیری از امریکا را یافت

 وانگ یی روز جمعه در دیدار با شخصیت های دوست از محافل مختلف کوریایی جنوبی در سئول، کسب دستاوردهای چشمگیر توسعه را ناشی از راه سوسیالیسم با ویژگی چین زیر رهبری حزب کمونیست این کشور عنوان کرد و گفت: این راه نه تنها با وضع ملی چین بلکه با توسعه عصر هماهنگ است نه تنها موفقیت آن در عمل ثابت شده، بلکه برتری خود را نشان داده است، پشتیبانی مردم چین را به دست آورده و مورد درک و استقبال بیشتر کشورهای جهان نیز قرار گرفته است. 

وی افزود: البته همه افراد خواستار موفقیت چین نیستند و برخی نیروها با تلاش های بسیار درباره چین سیاه نمایی کرده و ضمن مخالفت با کشور، حتی سخنانی برای جلوگیری از توسعه چین بیان می کنند.

او تاکید کرد شکوفایی ملت چین ضرورت تاریخ است و هیچ کسی نمی تواند مانع ان شود راه توسعه چین انتخاب مردم است و حتما گسترده تر خواهد شد. وانگ یی افزود: امسال برابر با هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین است، تحت هدایت حزب کمونیست چین روند توسعه صد ساله یا بیش از ان، از سوی کشورهای پیشرفته غربی را طی کرده ایم، پکن ضمن دستیابی به پیشرفت خود، سهم شایانی هم در توسعه جهان داشته است.
وزیر خارجه چین گفت: سهم خدمات چین در رشد اقتصاد جهان در سال های متوالی در سطح بیش از 30 درصد حفظ شده است. چین به عنوان موتور اصلی در پیشبرد رشد اقتصاد جهان به شمار می رود. 
وی اظهار کرد: 850 میلیون نفوس چین از فقر رهایی یافته و سهم کشور در کاهش فقر جهانی از 70 درصد فراتر رفته و معجزه بزرگی در روند توسعه بشر ایجاد کرده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала