کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نشست پاسخ دهی برگزاری می کند

© Photo / IECکمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نشست پاسخ دهی برگزاری می کند
کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نشست پاسخ دهی برگزاری می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت، که یک نشست به خاطر شکستن بن‌بست انتخاباتی برگزار میکنیم.
نمایندگان مجلس: کمیسیون باید ثابت کند که کارش شفاف است - اسپوتنیک افغانستان
نمایندگان مجلس: کمیسیون انتخابات باید ثابت کند که کارش شفاف است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان و دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان برای بیرون رفت از بن‌بست انتخاباتی، نشستی را با حضور دسته‌های انتخاباتی برگزار می‌کنند.

کمیسیون انتخابات از همه ای طرف ها خواسته است که سه پرسش را برای پاسخ دهی در نشستی که به روز یکشنبه هفته پیش رو برگزار میشود به کمیسیون بفرستند.

عبدالعزیز ابراهیمی سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات میگوید:- "یک نشست به خاطر شکستن بن‌بست انتخاباتی برگزار میکنیم".

دسته انتخاباتی «ثبات وهمگرایی» تعین سه پرسش از سوی کمیسیون برای پاسخ دهی در این نشست را از دلایلی میداند که به باور آنان به شکستن بن‌بست انتخاباتی کمک نخواهد کرد.

نورالرحمان اخلاقی مسئول کمیته فنی «ثبات وهمگرایی» میگوید:- "پیش ازین نشست ما خواهان برگزاری یک نشست درباره فارمت (ساختار) آن نشست شدیم، باید روی فارمت با کمیسیون به توافق برسیم".

یوسف رشید رییس بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان میگوید:- "اگر فرصتی باشد به یک فارمت بی‌طرف ممکن بن‌بست انتخاباتی شکسته شود، اما اگر تنها شریک سازی اطلاعات باشد باز مفید نخواهد بود".

در همین حال، دسته انتخاباتی عبدالله عبدالله، گلبدین حکمتیار و رحمت الله نبیل خواهان باطل سازی ۳۰۰ هزار رایی اند که به باور آنان تقلبی وارد سیستم شده است. آنان هشدار داده اند که بدون باطل سازی این رای‌ها نتیجه انتخابات را نخواهند پذیرفت.

یادآوری می کنیم، که هم اکنون دفترهای کمیسیون مستقل انتخابات در هفت ولایت از سوی دسته‌ی انتخاباتی عبدالله عبدالله در اعتراض به بازشماری آرا مسدود است؛ اقدامی که ظاهرا اعلام نتیجه انتخابات را به چالش کشیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала