تاکید حکمتیار بر ایجاد حکومت موقت

© Photo / ریاست فرهنگی حزب اسلامیتاکید حکمتیار بر ایجاد حکومت موقت
تاکید حکمتیار بر ایجاد حکومت موقت  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر حزب اسلامی ادعا دارد که نزدیک به یک میلیون رای توسط کمیسیون مستقل انتخابات به سود دسته انتخاباتی داکتر اشرف غنی استفاده شده است.

به گزارش اسپوتنیک، دسته انتخاباتی گلبدین حکمتیار، نامزد انتخابات ریاست جمهوری و شماری از هواداران این دسته، تظاهرات شان را در برابر تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری، در ولایت کابل آغاز کردند.

راهپیمایی هواداران حکمتیار در کابل - اسپوتنیک افغانستان
راهپیمایی هواداران حکمتیار در کابل

آقای حکمتیار که خود نیز در تظاهرات امروز حضور داشت گفت که انتخابات ریاست جمهوری در دور نخست برنده ندارد و برای برگزاری دوباره انتخابات باید یک حکومت موقت ایجاد شود.

این دومین تظاهرات است که سوی نامزدان ریاست جمهوری در کابل برگزار می شود، نزدیک به دو هفته پیش هواداران داکتر عبدالله عبدالله در چندین ولایت به شمول کابل تظاهرات کردند.

گلبدین حکمتیار، هشدار می‌دهد که اعتراض‌هایش را گسترده می‌سازد و اجازه نمی‌دهد که به گفتۀ او از راه تقلب به کرسی ریاست‌جمهوری بشیند: "ما چند حزب سیاسی تأثیرگذار و نیرومند و چند تیم انتخاباتی، تعهد کردیم که در برابر تقلب محکم می‌ایستیم".

حکمتیار ادعا دارد که نزدیک به یک میلیون و 200 هزار رای تقلبی در همکاری با کمیسیون مستقل انتخابات به سود دسته انتخاباتی داکتر اشرف غنی استفاده شده است و نیز دستگاه های بایومتریک بیش از 240 محل دزدیده شده است.

عبدالستار خواصی، هوادار دستۀ انتخاباتی گلبدین حکمتیار گفت: "در صورتی‌که به خواست‌های برحق این تیم توجه نشود و دولت‌ساز بخواهد از طریق تقلب گسترده دوباره به قدرت برسد، در آن صورت ما به اعتصابات و اعتراضات مردمی گسترده در مرکز و ولایات ادامه خواهیم داد".

حکمتیار خواهان ایجاد حکومت موقت و برگزاری دوباره انتخابات شد - اسپوتنیک افغانستان
حکمتیار خواهان ایجاد حکومت موقت و برگزاری دوباره انتخابات شد

با این حال، کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که زمانی که دسته های متعرض انتخاباتی اجازه ندهند که روند بازشماری آرا در هفت دفتر ولایتی این نهاد به پایان نرسد، این کمیسیون نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را اعلام نخواهد کرد.

انتخابات ریاست جمهوری در ششم ماه میزان سال روان برگزار شد، کمیسیون مستقل انتخابات با گذشت نزدیک به سه ماه تاکنون موفق به اعلام نتایج نخستین نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала