دانشمندان: شراب بشریت را از انقراض نجات داد

CC0 / Pixabay / دانشمندان: شراب بشریت را از انقراض نجات داد
دانشمندان: شراب بشریت را از انقراض نجات داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیمی از دانشمندان انگلیس در پی یک مطالعه به این نتیجه رسیده اند که توانایی جذب الکل نسل بشر را از انقراض کامل نجات داده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از مجله علمی  Phys.org دانشمندان دانشگاه اکستر انگلستان در پی یک مطالعه  شراب را ناجی بشریت نامیدند . دانشمندان اعلام نمودند که توانایی جذب الکل، نسل بشر را از نابودی کامل نجات داده است.

به گفته محققان ، حدود 10 میلیون سال پیش، گونه های مختلف انسان های اولیه -  Primates برای تهیه مواد غذایی با یکدیگر به رقابت پرداختند. در آن زمان ، میمون ها نمی توانستند میوه های رسیده را بیش از حد بخورند، زیرا اتانول موجود در این میوه ها باعث مسمومیت شدید آنها می‌شد.  با این حال ، در یک زمان مشخص، اجداد انسان با الکل سازگار شده و قادر به مصرف چنین میوه ها شدند.

 خاطرنشان می شود که جداسازی مسیر انسان ها از شامپانزه ها تقریباً 5.5 میلیون سال پیش اتفاق افتاده است. این امر توضیح می دهد که چرا برخی از گونه های میمون های مدرن نیز قادر به متابولیزه کردن الکل هستند.

 پیشتر در اوایل ماه نوامبر ، دانشمندان استرالیا به این نتیجه رسیدند که میمون های مدرن باهوش تر از گونه های – استرالوپیتکوس هستند که از 4 تا 1.8 میلیون سال پیش زندگی می کردند. محققان با مقایسه داده ها در مورد سیستم خون رسانی به مغز حیوانات و عرض سوراخ های جمجمه این گونه ها ، هوش آنها را  با هم مقایسه کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала