مجلس نمایندگان ناکامورا قربانی مهار آب‌های کشور شده است

© Photo / Embassy of the Islamic Republic of Afghanistan - New Delhiمجلس نمایندگان ناکامورا قربانی مهار آب‌های کشور شده است
مجلس نمایندگان ناکامورا قربانی مهار آب‌های کشور شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس نمایندگان کشور می‌گوید که داکتر تتسو ناکامورا، داکتر جاپانی که چند روز پیش در ولایت ننگرهار کشته شد، قربانی مهار آب‌های افغانستان به ويژه دریای کنر شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، شماری از اعضای مجلس نمایندگان با ابراز این مطلب می‌گویند که این شخصیت خدمتگار ترور سیاسی شده و حکومت نیز در حفظ جان وی کوتاهی کرده است.

پیکر داکتر ناکامورا به جاپان فرستاده شد - اسپوتنیک افغانستان
پیکر داکتر ناکامورا به جاپان فرستاده شد

در همین حال اعضای مجلس نمایندگان به رسم احترام به خدماتی که این داکتر در افغانستان انجام داده است، به پا ایستادند.

انیسه عمرانی عضو مجلس نمایندگان میگوید: «ناکامورا کشور خود را رها کرده و برای خدمت آمده بود و قلم و زبان ما از خدمات وی عاجز است و ما ملامت و خجالت استیم که وی را حفظ نتوانستیم و موضوع قتل ناکامورا باید بررسی جدی شود».

حضرت علی نماینده مردم در مجلس نمایندگان می‌افزاید: «کارکرد های ناکامورا هیچ گاهی فراموش نخواهد شد و این یک ترور سیاسی بود و قربانی دریای کنر شده است».

در همین حال رئیس مجلس نمایندگان خواستار پیگیری و مجازات عاملان ترور ناکامورا شده است.

میررحمان رحمانی رئیس مجلس نمایندگان میگوید: «در ارتباط به قتل داکتر جاپانی و پنج تن دیگر که جان باختند این عمل قابل بخشش نیست و محکوم می کنیم و تسلیت به دولت جاپان میدهیم و باید در برابر این قضیه اقدامات جدی صورت گیرد».

با این حال شمار دیگری از اعضای مجلس در دوازده تالار عمومی درفش کشور جاپان و افغانستان را به رسم احترام به ناکامورا به دست گرفته و از حکومت میخواهند تا از این قضیه به سادگی عبور نکند و به مردم باید روشن شود که در عقب این قضیه چه کسانی دست داشته اند.

داکتر تستو ناکامورا از 16 سال به این سو افغانستان را در مدیریت کشاورزی، آب‌ها و جنگل‌ها کمک می‌کرد. رییس‌جمهور غنی نیز شهروند افتخاری افغانستان را به او اعطا کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала