چین به دخالت امریکا در امور داخلی خود اعتراض کرد

© AP Photo / Andy Wongچین به دخالت امریکا در امور داخلی خود اعتراض کرد
چین به دخالت امریکا در امور داخلی خود اعتراض کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عضو دفتر سیاسی و رئیس دفتر بخش امور خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین به دخالت ایالات متحده امریکا در امور داخلی کشورش اعتراض و نسبت به آن مخالفت قاطع خود را ابراز کرده و آن را به شدت محکوم می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون ملی چین، یانگ جیه چی عضو دفتر سیاسی و رئیس دفتر بخش امور خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا امروز 7 دسمبر تلفنی گفت و گو کردند.

تصویب لایحه اویغورها در مجلس نمایندگان امریکا خشم چین را برانگیخت - اسپوتنیک افغانستان
تصویب لایحه اویغورها در مجلس نمایندگان امریکا خشم چین را برانگیخت

یانگ جیه چی تاکید کرد، اخیرا امریکا اجازه داده است تا به اصطلاح «لایحه حقوق بشر و دموکراسی هنگ کنگ» به قانون تبدیل شود و مجلس نمایندگان نیز به اصطلاح «لایحه سیاست حقوق بشر اویغورها در سال 2019» را به تصویب رسانده است. مقامات امریکا بارها سخنان تحریف شده مطرح کرده و به سیستم سیاسی چین و سیاست های داخلی و خارجی کشور حمله کرده اند. این دخالت کامل در امور داخلی چین و نقض جدی قوانین بین‌المللی و اصول اساسی روابط بین‌الملل است. همچنین، مغایر جدی خواست مردم چین و امریکا و جامعه جهانیست. چین نسبت به آن مخالفت قاطع خود را ابراز کرده و آن را به شدت محکوم می کند.

وی تاکید کرد که طرف چینی قاطعنامه از حق حاکمیت ملی، امنیت و منافع توسعه خود دفاع خواهد کرد.

یانگ جیه چی گفت: طرف چینی از امریکا می‌خواهد كه شرایط را دقیق ارزیابی کرده، اشتباهات خود را اصلاح كند، دست از تهمت زدن به چین برداشته و از دخالت در سیاست امور داخلی چین دست بر دارد.

چند روز پیش، اعضای مجلس نمایندگان امریکا با اکثریت 407 رای موافق در برابر یک رای مخالف طرحی را تصویب کردند که از رئیس‌جمهور می‌خواهد تا تحریم‌های شدیدی را علیه چین به اجرا بگذارد. از جمله در این طرح، به تحریم پولیتبورو - دفتر سیاسی حزب کمونیست و از نهادهای اصلی سیاستگذاری در چین - مشخصا اشاره شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала