گزارش بیش از 40 معاملۀ مشکوک بانکی به نهادهای امنیتی

© Photo / DAB / DABگزارش بیش از 40 معاملۀ مشکوک بانکی به نهادهای امنیتی
گزارش بیش از 40 معاملۀ مشکوک بانکی به نهادهای امنیتی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بانک مرکزی می‌گوید که بیش از چهل معاملۀ مشکوک بانکی را به نهادهای امنیتی و دادستانی کل گزارش داده که بیش‌ترین این معامله‌ها در بخش مواد مخدر، پول‌شویی و تمویل هراس‌افگنی انجام شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون یک، مسوولان بانک مرکزی کشور می‌گویند که پول‌های که از خرید و فروش مواد مخدر به‌دست می‌آیند به شماری از بانک‌های کشور واریز می‌شوند و پس از آن به گروه‌های هراس‌افگن فرستاده می‌شود.

نثار احمد یوسف‌زی، رئیس ادارۀ نظارت مالی بانک مرکزی می‌گوید که بیش از 40 معاملۀ مشکوک را به نهادهای امنیتی گزارش داده که بیش‌ترین این معامله‌ها در بخش مواد مخدر، پول شویی و تمویل هراس‌افگنی است و واحد استخبارات مالی این نهاد تنها در یک ماه گذشته هفت حساب بانکی را بسته کرده است.

آقای یوسف‌زی افزود که چنین معامله‌های مشکوک به وزارت امور داخله، ریاست عمومی امنیت ملی، مرکز مبارزه با فساد اداری و مرکز مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری گزارش داده می‌شود.

بربنیاد آمار وزارت اقتصاد، تولید ناخالص داخلی افغانستان به شمول در آمدهایی که از تولید و قاچاق مواد مخدر به‌دست می‌آید به 21 میلیارد و 500 میلیون دالر می‌رسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала