آغاز دوباره مذاکرات امریکا و طالبان در قطر

© Photo / © Photo / / © Photo /آغاز دوباره مذاکرات امریکا و طالبان در قطر
آغاز دوباره مذاکرات امریکا و طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مقام امریکایی از آغاز دوباره مذاکرات واشنگتن و طالبان در دوحه پایتخت قطر خبر داد.
Special Representative for Afghanistan Reconciliation Zalmay Khalilzad - اسپوتنیک افغانستان
آغاز گفتگوهای پنهانی خلیل‌زاد با نمایندگان طالبان در قطر

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، منابع امریکایی می‌گویند، که ایالات متحدۀ امریکا گفت‌وگوهای صلح با طالبان را در قطر امروز(شنبه، ۱۶قوس) ازسر گرفت.

به گفتۀ این منابع، این گفت‌وگوها روی کاهش خشونت‌ها در افغانستان متمرکز خواهند بود و سرانجام به گفت‌وگوهای میان افغانستانی ها و برقراری آتش‌بس خواهد انجامید.

یادآوری می کنیم، که گفت‌وگوهای صلح امریکا و طالبان که در حدود یک سال ادامه داشتند، اما در ماه سپتامبر از سوی رییس‌جمهور امریکا متوقف شدند.

زلمی خلیل‌زاد، فرستادۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان که مأموریت پیشبرد گفت‌وگوها با طالبان را در قطر به عهده دارد، در دور تازۀ از سفرهایش، دو روز پیش به کابل آمد و با مقام‌های حکومت افغانستان و شماری از چهره‌های سیاسی در افغانستان دربارۀ روند صلح گفت‌وگو کرد.

وزارت خارجۀ امریکا، هفتۀ پیش در یک خبرنامه گفت، که خلیل‌زاد پس از رأی‌زنی‌ها در کابل به دوحه خواهد رفت و به گفت‌وگوها با طالبان خواهد پیوست.

منابع آگاه از گفت‌وگوهای صلح، می‌گویند که خلیل‌زاد در دیدارش با چهره‌های سیاسی در کابل از جمله در دیدار با حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین گفته که طالبان پس از امضای توافق‌نامه با امریکا، خشونت‌ها را در افغانستان کاهش خواهند داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала