اردوغان: فقط به شرط درخواست مردم سوریه از این کشور خارج می‌شویم

© AFP 2023 / Kayhan Ozerاردوغان: فقط به شرط درخواست مردم سوریه از این کشور خارج می‌شویم
اردوغان: فقط به شرط درخواست مردم سوریه از این کشور خارج می‌شویم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید که نیروهای کشورش فقط در صورتی که مردم سوریه با سپاسگزاری از آنها بخواهند، خاک این کشور را ترک خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که نیروهای کشورش فقط در صورتی که مردم سوریه با سپاسگزاری از آنها بخواهند، خاک این کشور را ترک خواهند کرد.

تهدید اردوغان : تمام برنامه های ناتو را تحریم خواهیم کرد - اسپوتنیک افغانستان
تهدید اردوغان : تمام برنامه های ناتو را تحریم خواهیم کرد

رئیس‌جمهور اردوغان امروز شنبه (7، دسمبر) در نشست مستشاری حزب حاکم عدالت و توسعه در شهر استانبول اعلام کرد: «از سوریه خارج نخواهیم شد مگر اینکه مردم سوریه به ما بگویند: از شما تشکر می‌کنیم، حالا خارج شوید».

روز 9 اکتوبر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه تحت نام «چشمه صلح» علیه حزب کارگران کردستان و گروه تروریستی داعش خبر داد. در همان روز، قوای هوایی ترکیه شهر راس العین و شماری از شهرهای سوریه در سرحد دو کشور را بمباران نمودند. پس از مدتی، عملیات قوای زمینی اردوی ترکیه نیز آغاز گردید.

گفتنیست که در 22 اکتوبر، فدراسیون روسیه و ترکیه تفاهم نامه 10 فقره ای را به ویژه درباره معرفی واحدهای پولیس نظامی روسیه و سرویس مرزی سوریه در ضلع مرز سوریه با ترکیه در خارج از منطقه منبع صلح ترکیه امضا کردند. آنها عقب نشینی نیروهای کرد و سلاح های آنها را در 30 کیلومتری مرز سوریه و ترکیه که باید طی 150 ساعت تکمیل شود، تسهیل می‌کنند. از این لحظه گشت های مشترک روسیه و ترکیه از عمق 10 کیلومتری مرز تا غرب و شرق منطقه عملیات ترکیه به جز شهر کامیشلی آغاز می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала