دلیل پشت پرده امریکا برای خروج از پیمان"استارت نو"

CC0 / / دلیل پشت پرده امریکا برای خروج از پیمان"استارت نو
دلیل  پشت پرده امریکا برای خروج از پیماناستارت نو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناس نظامی روس معتقد است که تمدید پیمان "استارت نو" مانع می شود تا واشنگتن انواع جدید تسلیسحات هسته‌ای را ایجاد کند، لذا امریکا تلاش خواهد کرد با ارائه دلایلی، خروج خود از پیمان هسته‌ای جدید را توجیه کند.

 به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر کوزین، کارشناس برجسته نظامی و رئیس مرکز مطالعات سیاسی- دیپلماتیک  وزارت امور خارجه روسیه و عضو آکادمی علوم نظامی معتقد است که پیمان کاهش اسلحه استراتژیک (استارت -3) که سال 2010  بین روسیه و ایالات متحده،منعقد شد،  واشنگتن را ساخت انواع جدید تسلیحات موشکی هسته ای مانع شده است. این مسأله می تواند به عنوان یکی از دلایل "پشت پرده" امریکا برای عدم تمایل برای تمدید پیمان موشکی موسوم به (استارت 3) تلقی شود.

ترامپ روسیه را به آماده شدن برای انهدام موشک های آمریکایی فرا خواند - اسپوتنیک افغانستان
تصمیم ترامپ برای انعقاد یک پیمان جدید راکتی

کارشناس در توضیح این مطلب ابراز داشت: "آنها در حال آماده سازی برای ایجاد یک مثلث بنیادی جدید و کیفی موثر استراتژیک هستند که به همه روشن است؛ متشکل از سه عنصر می‌باشد: "موشک های بالستیک بین قاره ای، راکت های بالستنیک زیردریایی ها و بمب افکن های استراتژیک".

به گفته کارشناس ، امریکایی ها سعی دارند " چین" را نیز شامل پیمان جدید نمایند.

با این حال ، با توجه به عدم تمایل پکن برای شرکت در پیمان START-3 ، ایالات متحده سعی خواهد کرد این مسأله را به عنوان خروج از پیمان پس از فبروری سال 2021 استفاده کند.

 پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد در سال 1987 میان میخائیل گورباچف، آخرین رهبر شوروی سابق و رونالد ریگان، رئیس‌جمهوری وقت امریکا امضا شد.   

این پیمان تولید موشک‌های میان‌برد هسته‌ای و غیر هسته‌ای با برد بین پانصد تا پنج هزار و پانصد کیلومتر را منع می‌کرد.

امریکا و ناتو، روسیه را به نقض پیمان متهم کرده و گفتند این کشور موشکی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای و با برد بیش از 500 کیلومتر تولید کرده است. روسیه این ادعا را رد می‌کند.

 توافق نامه استارت نو، در ماه فبروری 2021 منقضی می‌شود. بر اساس این پیمان تعداد کلاهک‌های هسته‌ای امریکا و روسیه محدود می‌ماند تا دو کشور وارد رقابت هسته‌ای نشوند. این پیمان آخرین معاهده کنترل تسلیحات بین روسیه و ایالات متحده است.

معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک موسوم به «استارت»، سال 1991 منعقد و دسامبر 2009 منقضی شد. «باراک اوباما» و «دیمیتری مدودف»، روسای جمهوری وقت امریکا و روسیه، پیمان جایگزین معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت نو) را 8 اپریل 2010 در «پراگ»، پایتخت جمهوری چک، امضا کردند. از سال 2011 این پیمان وارد عمل شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала