قطر از آغاز گفت‌وگو‌هایی با عربستان سعودی خبر داد

© REUTERS / Naseem Zeitoonقطر: مذاکرات با عربستان سعودی دوسال پیش آغاز شده است
قطر:  مذاکرات با عربستان سعودی دوسال پیش آغاز شده است  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه قطر اعلام کرد که دوحه برای بازگرداندن روابط با عربستان سعودی، از دونیم سال بدینسو در حال مذاکره با این کشور است .

به گزارش اسپوتنیک، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر با بیانی اینکه کشورش  از سال 2017 گفتگو‌هایی را با طرف سعودی آغاز کرده، ابراز امیدواری کرد که این گفتگو‌ها منجر به نتایج مثبتی شود.

وزیر امور خارجه قطرگفت که کشورش از مسیر مسدود در بحران ایجاد شده در بین کشور‌های عربی خلیج فارس به سمت گفتگو در باره چشم‌انداز آینده روابط بین این کشور‌ها حرکت کرده است.

امیر قطر دعوت شاه عربستان سعودی را نپذیرفت - اسپوتنیک افغانستان
امیر قطر دعوت شاه عربستان سعودی را نپذیرفت

وزیر امور خارجه قطر ابراز امیدواری کرد که گفتگو‌های کشورش با عربستان سعودی به نتایج مثبتی منتهی شود.

محمد بن عبدالرحمان آل ثانی تأکید کرد که قطر سیاست مستقل را دنبال می کند و "امور داخلی آن موضوع مذاکره با هیچ یک از طرفین نخواهد بود."  

وزیر خارجه قطر در مورد شروط سیزده‌گانه کشور‌های محور سعودی در برابر کشورش نیز گفت که «دیگر حرفی در مورد این شروط زده نمی‌شود و مذاکرات از این خواسته‌های غیرممکن فاصله کرده است»..

چهار کشور عربستان سعودی، امارات، مصر و بحرین از ماه جون سال 2017 دوحه را به حمایت مالی از تروریسم متهم کرده و همه روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند. چهار کشور مذکور همچنین دست به تحریم قطر زدند و برای عادی‌سازی روابط خود با این کشور شروط 13 گانه‌ای مطرح کردند که بستن الجزیره و عدم حمایت از اخوان المسلمین و گروه‌های مقاومت نیز از جمله این شروط بود.

اخیراً محور سعودی و قطر گفتگو‌هایی را برای کنار گذاشتن اختلافات آغاز کرده‌اند و پادشاه سعودی برای اولین بار از امیر قطر دعوت کرده در نشست آتی شورای همکاری خلیج فارس در ریاض شرکت کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала