ورود بزرگترین کشتی جنگی امریکا به دریای مدیترانه

عضو شوید
کشتی هواپیمابر هسته ای "هری ترومن" امریکایی از طریق تنگه جبل الطارق وارد دریای مدیترانه شد.

به گزارش اسپوتنیک، طبق  داده های سیستم بین المللی نظارت بر کشتی ها - AIS ، "کشتی هواپیمابر هری ترومن USS " به همراه چند کشتی جنگی متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده به سمت دریای مدیرانه به حرکت درآمد.

براساس گزارشات رسانه‌ای این گروه حامل هواپیمابر ها مدتی در دریایمدیترانه شرقی اقامت خواهد داشت و پس از آن جایگزین کشتی هواپیمابر آبراهام لینکلن در خلیج فارس خواهد شد.

 کشتی جنگی هواپیمابر آبراهام لینکلن، پنجمین کشتی جنگی «نیمیتز کلاس» در نیروی دریایی ایالات متحده امریکا است. کشتی های نیمیتز کلاس، کشتی هایی هستند که به جای سیستم سوخت الکتریسیته و دیزل، دو رآکتور اتمی دارند که می‌تواند 260 هزار اسب بخار تولید کند.

پیشتر در آغاز امسال نیروی دریایی امریکا اعلام کرد که از سال 2016 تابه‌حال  اولین بار واشنگتن دو کشتی هواپیمابر با سوخت هسته‌ای و نیز نیرو های تهاجمی آن‌ها را در دریای مدیترانه مستقر کرده است.

نیروی دریایی امریکا تصریح کرد: «دو گروه کشتی هواپیمابر امریکایی در دریای مدیترانه پیوست که این امر فرصتی ویژه برای هر دو گروه ایجاد کرده است تا باهم در کنار نیروهای هم‌پیمان کلیدی و شرکای منطقه عملیاتی نیروی ششم امریکا همکاری داشته باشند.»

کشتی هواپیمابر آبراهام لینکلن در سال 1989 آماده ماموریت اعلام شده و کار خود را شروع کرد. ارتفاع این کشتی74 متر است و هر یک از لنگرهای این ناو حدود 30 تُن وزن دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала