آغاز دور تازه ای حرکت های مدنی صلح خواهان هلمندی

© Photo / twitter/BKMآغاز دور تازه ای حرکت های مدنی صلح خواهان هلمندی
آغاز دور تازه ای حرکت های مدنی صلح خواهان هلمندی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعضای صلح خواهان هلمندی از حکومت افغانستان و گروه طالبان خواهان آغاز گفت و گوهای صلح شدند.
طالبان شش عضو ربوده‌شدۀ کاروان صلح خواهان را آزاد کردند  - اسپوتنیک افغانستان
طالبان شش عضو ربوده‌شدۀ کاروان صلح خواهان را آزاد کردند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، اعضای کاروان صلح‌خواهان هلمندی، دور تازه‌ ای از حرکت‌های مدنی شان را امروز (یک‌شنبه، ۱۷قوس) در ولایت هلمند آغاز کردند.

این صلح‌خواهان، می‌خواهند این‌بار زیر نام «از هلمند تا هلمند» به ۳۴ ولایت افغانستان با موتر سفر کنند و پیام صلح را به شهروندان افغانستان برسانند.

هدف اصلی حرکت تازۀ این صلح‌خواهان، کاهش خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس در کشور است.

محمد نیکزاد، عضو این کاروان گفت:- "این‌بار می‌خواهیم با کاروانی از موترها در ۳۴ ولایت سفر کنیم و صدای صلح را بلند کنیم و به همین ترتیب خواهان برقرار آتش‌بس شویم".

اعضای کاروان صلح‌خواهان هلمند، از حکومت و طالبان می‌خواهند که هرچه زودتر گفت‌وگوهای صلح را آغاز کنند.

ناصر ناصری، عضو این کاروان اظهار داشت:- "اکنون یک‌بار دیگر گفت‌وگوها میان امریکا و طالبان گرم شده‌اند، ما می‌خواهیم که در جریان این گفت‌وگوها، آتش‌بس اعلام شود".
این در حالیست، که گفت‌وگوهای متوقف شدۀ امریکا و طالبان، روز گذشته در دوحه ازسرگرفته شدند. امروز نیز این گفت‌وگوها جریان دارد.

یادآوری می کنیم، که کاروان صلح‌خواهان هلمندی، نزدیک به دو سال پیش، پس از آن شکل گرفت که یک حملۀ هراس‌افگنانه در میدان ورزشی در شهر لشکرگاۀ ولایت هلمند جان بیش از ده تن را گرفت.

این صلح‌خواهان، در مدت این دو سال به بیست ولایت افغانستان با پای پیاده سفر کردند و خواهان تأمین صلح شدند. این کاروان، یک‌بار با نمایند‌گان طالبان نیز در ولسوالی موسی قلعه دیدار داشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала