دیدار غنی با رئیس بورد روابط اقتصادی خارجی ترکیه

© ارگ ریاست جمهوری دیدار غنی با رئیس بورد روابط اقتصادی خارجی ترکیه
دیدار غنی با رئیس بورد روابط اقتصادی خارجی ترکیه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان عصر امروز با رئیس بورد روابط اقتصادی خارجی ترکیه دیدار کرد.
فردا ترکیه میزبان هشتمین نشست وزیران خارجۀ کشورهای قلب آسیا است - اسپوتنیک افغانستان
فردا ترکیه میزبان هشتمین نشست وزیران خارجۀ کشورهای قلب آسیا است

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان نوشت: محمد اشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان عصر امروز در اقامتگاه اش در شهر استانبول با نائل اولپاک رئیس بورد روابط اقتصادی خارجی ترکیه و سلیمان سیلیف رئیس شورای تجارتی ترکیه- افغانستان دیدار نمود.

در این دیدار اشرف غنی با اشاره به مناسبات دوستانه و دوامدار افغانستان و ترکیه گفت، که افغانستان علاقه مند است تا در بخش پروژه های انکشافی و دیزاین و ارزیابی بندهای آب از تجربه های موفق ترکیه استفاده نماید. وی افزود، که در نتیجۀ این همکاری های ترکیه، پروژه‌های انکشافی به قیمت مناسب، کیفیت بهتر و به موقع تطبیق خواهند شد.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان همچنین نوشته است، که رئیس‌جمهور کشور، فرصت های سرمایه گذاری را در افغانستان در بخش های معادن، برق، ترانزیت و اتصال منطقوی تشریح کرد و سرمایه‌گذاران ترکیه را بخاطر سرمایه‌گذاری در زمینه های متذکره مورد تشویق قرار داد. وی افزود، که سرمایه گذاری در عرصه های خط آهن و اتصال منطقوی برای داد و ستد تجارتی و اتصال افغانستان با ترکیه و منطقه، ارزشمند است.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان در ادامه نوشته است، که رئیس‌جمهور همچنان بر ایجاد زنجیر ارزش محصولاتی همچون جلغوزه، پسته، بادام و چارمغز تاکید کرده، گفت: ما باید ظرفیت های تخنیکی را در این زمینه بلند ببریم، تا تاجران و صنعتکاران ما پیداوار متذکره را به معیارات بین‌المللی بسته بندی و صادر نمایند.

سپس رئیس بورد روابط اقتصادی خارجی ترکیه ضمن خوش آمدید به رئیس‌جمهور افغانستان، از سفر وی و هیات همراه اش به ترکیه ابراز خرسندی کرد و بخاطر سرمایه‌گذاری در بخش های پروژه های بزرگ، معادن، ترانزیت، برق و اتصال منطقوی ابراز آمادگی نمود و تعهد سپرد که سرمایه گذاران کشورش را برای سرمایه گذاری در افغانستان در بخش های متذکره مورد تشویق قرار خواهد داد.

یادآوری می کنیم، که هشتمین نشست وزیران خارجۀ کشورهای قلب آسیا «روند استانبول» قرار است فردا (دوشنبه، 9دسمبر) در پایتخت ترکیه (استانبول) برگزار شود.
گفته می شود، که رئیس‌جمهورافغانستان به منظور شرکت در این نشست، امروز 8 دسمبر به ترکیه سفر کرده و قرار است او و رئیس جمهور ترکیه در این نشست سخنرانی کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала