پیشنهاد نتانیاهو برای برگزای انتخابات مستقیم نخست‌وزیری

© AP Photo / Gali Tibbon/Poolپیشنهاد نتانیاهو برای برگزای انتخابات مستقیم نخست‌وزیری
پیشنهاد نتانیاهو برای برگزای انتخابات مستقیم نخست‌وزیری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست‌وزیر اسرائیل به رئیس ائتلاف آبی و سفید پیشنهاد داد برای پایان دادن به بن بست پیش آمده در تشکیل کابینه، انتخاباتی مستقیم میان این دو برگزار شود.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل روز شنبه به بنی گانتز، رئیس ائتلاف آبی و سفید پیشنهاد داد برای پایان دادن به بن ‌بست پیش آمده در تشکیل کابینه، انتخاباتی مستقیم میان این دو برگزار شود تا از سومین سال انتخابات پارلمانی در کشور خودداری کند.

انتخابات اسرائیل؛ نتانیاهو در آستانه از دست دادن قدرت - اسپوتنیک افغانستان
انتخابات اسرائیل؛ نتانیاهو در آستانه از دست دادن قدرت

نتانیاهو روز شنبه در بیانیه‌ای ویدئویی ضمن متهم کردن گانتز به بی اعتنایی به امنیت اسرائیل، گفت ائتلاف آبی و سفید به ریاست گانتز تمام پیشنهاد‌های وی برای تشکیل کابینه فراگیر ائتلافی را رد کرده است.

وی گفت: «یک کار دیگر برای آنکه از برگزاری یک انتخابات غیرضروری جلوگیری کنیم، باقی مانده است. اینکه برای نخست‌وزیری، بین گانتز و من انتخابات مستقیم برگزار شود. آبی و سفید می‌گوید می‌داند مردم چه می‌خواهند. اگر این طور است، من هم علاقه‌مندم که مردم اسرائیل تصمیم بگیرند، نه کس دیگر و نه رسانه‌ها».

به نوبه خود، بنی گانتز، رئیس ائتلاف آبی و سفید پیشنهاد نخست‌وزیر را ترفند انتخاباتی خواند و او را مسوول این واقعیت (انتخابات سوم) می‌داند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала