ترامپ به نقض از تحلیف متهم شده است

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا
دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیته قضایی کنگره ایالات متحده امریکا اعلام کرد که دونالد ترامپ تحلیف ریاست جمهوری را نقض می کند.

به گزارش اسپوتنیک، جرالد نادلر، رئیس کمیته قضایی کنگره آمریکا اعلام کرده که وی معتقد است ، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا تحلیف ریاست جمهوری را در مورد اقدام خود در رابطه با اوکراین نقض کرده است.

محکمه امریکایی: ترامپ آزادی بیان را نقض می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
محکمه امریکایی: ترامپ آزادی بیان را نقض می‌کند

نادلر رئیس کمیته قضایی کنگره امریکا در جلسه استماع  استیضاح در کنگره گفت: "ا گر رئیس جمهور منافع خود را بالاتر از منافع کشور قرار دهد، او به عهد خود خیانت می کند، عهدی که در هنگام قبول مسئولیت قبول کرده است. مهم نیست که او به کدام حزب تعلق دارد و کدام نظر سیاسی را دارد. حتی اگر رئیس جمهور قصد ندارد تحلیف خود را حفظ کند، من قصد دارم تعهد خود را انجام دهم."

وی از ترامپ به دلیل عدم حضور در جلسه دادرسی و عدم اعزام نمایندگان خود انتقاد كرد، اگرچه اظهار داشته بود كه چنین گزینه ای را در نظر می گیرد. نادلر گفت: " ترامپ تصمیم گرفته است كه در جلسه حاضر نشود. شاید او حرف خاصی برای دفاع از خود نداشته باشد. اما او نمی تواند بگوید كه اجازه صحبت به او داده نشده است."

ترامپ از احتمال دادن شهادت در تحقیقات استیضاح اش خبر داده است.

وی همچنین وقایع را از منظر دموکرات ها تشریح کرد: " ترامپ خواستار ارائه خدمات سیاسی از طرف مقامات اوکراین ( تحقیق علیه مخالف سیاسی وی جو بایدن ) در مساله ارائه کمک های نظامی به کیف بود که قبلاً در کنگره تصویب شده بود."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала