توافق طالبان و آمریکا برسر توقف حملات انتحاری و حملات شبانه نظامیان خارجی

© Photoشکست امریکا در افغانستان آسیای مرکزی را به بی ثباتی تهدید میکند
شکست امریکا در افغانستان آسیای مرکزی را به بی ثباتی تهدید میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان و آمریکا در نشست دوحه توافق کرده‌اند که گروه طالبان حملات انتحاری و آمریکایی‌ها حملات شبانه خود را متوقف کنند.

به گزارش اسپوتنیک، گروه طالبان و امریکایی‌ها در دور جدید مذاکرات صلح در دوحله توافق نموده‌اند که حملات انتحاری ازسوی طالبان و حملات شبانه از سوی امریکایی‌ها متوقف شود.

منابع خبری روز یکشنبه اعلام کرد که طالبان متعهد شده‌اند که پس از این حملات انتحاری در شهرهای بزرگ برای جلوگیری از تلفات غیر نظامیان متوقف کنند و در مقابل آمریکایی‌ها نیز حملات شبانه علیه طالبان را که در آن تلفات غیر نظامیان افزایش یافته بود، متوقف خواهد شد.

مقامات رسمی مذاکره کندگان دو طرف تاکنون دربارهٔ این توافقات ابراز نظر نکرده‌اند.

 

واکنش پاکستان به ازسرگیری مذاکرات صلح میان امریکا و طالبان - اسپوتنیک افغانستان
واکنش پاکستان به ازسرگیری مذاکرات صلح میان امریکا و طالبان

مولوی قلم‌الدین، رییس امر باالمعروف و نهی عن‌المنکر در زمان طالبان، در این باره گفت: «در روز اول گفت‌وگوها، دربارۀ کاهش خشونت‌ها، آتش‌بس و مذاکرات بین‌الافغانی متمرکز بودند؛ اما دربارۀ مسودۀ توافق‌نامه امروز گفت‌وگوها جریان دارند.»

 به گفته قلم الدین در حال حاضر گفت وگو دربارهٔ آغاز مذاکرات بین افغانستان بین دو طرف ادامه دارد اما به باور وی احتمال می‌رود که دو طرف درخصوص نشست بین الافغانی به نتیجه نرسند.

به باور این عضو سابق طالبان تا وقتی که توافقات ۹ دور گذشته مذاکرات دو طرف امضا نشود، طالبان به مذاکره بین افغانستان تن نخواهد داد.

از سویی هم، انتظار حکومت افغانستان این است که در این دور از گفت‌وگوها دربارۀ پناه‌گاه‌های طالبان در پاکستان، آتش‌بس و گفت‌وگوهای میان افغانان بحث‌های سازنده‌یی انجام شوند.

زلمی خلیل زاد فرستاده ویژه آمریکا هفته گذشته برای چهار روز بطور غیررسمی با طالبان در دوحه گفت وگو کرد و چهارشنبه گذشته به دیدار مقامات و رهبران سابق جهادی وارد کابل شد روز پنجشنبه گذشته دوباره به قطر برگشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала