شراب مرض سرطان را بوجود میاورد

© Depositphotos.com / Ryzhovشراب مرض سرطان را بوجود میاورد
شراب مرض سرطان را بوجود میاورد   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نوشیدن الکل حتی در مقادیر اندک ، خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

  به گزارش اسپوتنیک،  MedicalXpress  خبر داده است که گروپ از دانشمندان جاپانی و امریکائی بعد از یک سلسله تحقیقات به این نتیجه رسیدند.

شراب - اسپوتنیک افغانستان
افغانستان چهارمین کشور مصرف کننده شراب

که حتی مقادیر اندک الکل می تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.
دانشمندان گزارشات کلینیکی 33 شفاخانه جاپان از سالهای 2005-2016 را بررسی کردند. در مجموع ، آنها اطلاعات مربوط به 63.2 هزار مریض مبتلا به آنکولوژی و به همین تعداد داوطلبان سالم را تجزیه و تحلیل کردند. همه شرکت کنندگان گفتند که روزانه چقدر الکل می نوشند و مدت زمان نوشیدن مشروب را نیز گفتند.

معلوم شد که برای افرادی که مشروبات الکلی نمی نوشند ، احتمال ابتلا شدن به مرض سرطان بسیار کم است. افرادی که مشروبات الکلی را با مقدار کم یا متوسط مصرف می کنند ، احتمال بروز آنکولوژی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. بنابراین ، روزانه نوشیدنی الکل به مقدار یک پیک در جریان ده سال، و یا دو پیک روزانه به مدت پنج سال ، خطر بزرگ ابتلا به سرطان روده ، معده ، سینه ، پروستات یا مری و سایر انواع سرطان را پنج درصد افزایش می دهد. 
دکتر ماسایوشی زیتسو ، از دانشگاه توکیو ، گفت: "با توجه به چالش های فعلی در ارتباط با شیوع گسترده سرطان ، ما باید همچنان به آموزش خطرات ناشی از الکل ادامه دهیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала