مجلس سنا پاکستان را مسوول ترور داکتر ناکامورا دانست

© @Dr.AbdullahAbdullah -FBناکامورا درگذشت / افغانستان دوست ارزشمندی را از دست داد
ناکامورا درگذشت / افغانستان دوست ارزشمندی را از دست داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس سنا در نشست روز گذشته ضمن یک دقیقه سکوت ، سازمان استخباراتی پاکستان(آی اس آی) را عامل اصلی ترور داکتر ناکامورا و پنج همکار افغانستانی او خواندند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، مجلس سنا روز گذشته یک‌شنبه(17قوس) در نشست عمومی خود، سازمان استخباراتی پاکستان را عامل اصلی ترور داکتر ناکامورا و پنج همکار افغانستانی او دانسته، از حکومت خواستند که این قضیه را به صورت جدی در سطح بین المللی، مورد پیگیری قرار دهد.

فضل‌هادی مسلم‌یار رییس مجلس سنا ضمن اشاره به کارکردهای داکتر ناکامورا گفت که او از سوی سازمان استخباراتی پاکستان کشته شده است؛ زیرا به گفته او، داکتر ناکامورا یک هفته پیش از کشته شدنش، پروژه‌ ساخت یک بند دیگر را بر دریای کنر افتتاح کرده بود.

اعضای مجلس سنا گفتند، پاکستان به خاطر منافع آبی خود و مهار قسمتی از آب دریای کنر که در پروژه‌های زراعتی ناکامورا به کار گرفته می‌شد، قتل وی را سازمان دهی کرده است.

سناتوران ترور داکتر ناکامورای جاپانی که تابعیت افتخاری افغانستان را داشت و کشته شدن پنج همکار او را، یک جنایت ضد بشری خوانده، پیشنهاد ایجاد یک منار یادگار در محل قتل او و خواهان بسیج مردم در راستای شکوفایی کشور به سبک داکتر ناکامورا شدند.

آنان همچنان بخاطر ارج‌گزاری به خدمات ارزشمند، و انسان دوستانه ناکامورا، به پا ایستاده، در غم وی سکوت کردند و نیز فیصله نمودند که تقدیرنامه ای با امضای همه اعضای مجلس، به اسم وی ترتیب داده و به خانواده‌اش ارسال شود.

داکتر تتسو ناکامورا، رئیس موسسه «PMS» صبح روز چهارشنبه(13 قوس) در حمله مردان مسلح بر موتر حامل اش در ناحیه اول شهر جلال آباد زخمی شد، و پس از آن در اثر زخم های شدید جان داد.

در این رویداد 5 همکار ناکامورا نیز کشته شدند.

ترور ناکامورا با واکنش های گسترده در میان شهروندان افغانستان روبرو شده و آن ها به یاد او، در چندین شهر شمع افروزی کردند.

 ناکامورا ریاست یک موسسه امداد رسان جاپانی را برعهده داشت و 30 سال از عمر خود را برای خدمت به مردم ننگرهار صرف کرده بود.

کشیدن یک کانال به دشت گمبیری از مهمترین کارنامه‌های او در ننگرهار خوانده می‌شود. در این پروژه 6هزار هکتار زمین زیر پوشش آب قرار گرفته و 5 هزار فامیل فقیر در آن مسکن گزین شده‌اند.

دولت افغانستان به دلیل همین خدمات آقای ناکامورا به او تابعیت افتخاری افغانستان را داده بود.

پیکر ناکامورا روز گذشته در میدان هوایی کابل با اشتراک رییس جمهور غنی به صورت رسمی تشییع و به جاپان فرستاده شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала