اظهارات جنجال برنگیز یک سیاستمدار افغان در مورد نکاح دختران هزاره با مردان پشتون +ویدئو

محمد حلیم تنویر، از سیاستمداران افغان
محمد حلیم تنویر، از سیاستمداران افغان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد حلیم تنویر، از سیاستمداران افغان در یک سخنرانی اش گفته است اگر او قدرت داشته باشد، دختران هزاره را به مردان پشتون نکاح میکند.

به گزارش اسپوتنیک، نوار تصویری که از صحبت محمد حلیم تنویر در شبکه های اجتماعی بصورت گسترده در حال انتشار است نشان میدهد که وی در یک محفل رسمی در مورد تساوی حقوق اجتماعی در افغانستان صحبت میکند.

او در بخشی از سخنانش میگوید که اگر او قدرت داشته باشد، دختران هزاره را به پسران پشتون نکاح میکند تا از این طریق تساوی اجتماعی به میان آید:

او در بخش دیگری از سخنانش میگوید که برای اینکه در افغانستان تساوی حقوق پیاده شود، افرادی چون ژنرال دوستم و محمد محقق باید از میان برداشته شوند.

بشیر احمد تینج سخنگوی حزب جنبش به رهبری ژنرال عبدالرشید دوستم در واکنش به گفته های محمد حلیم تنویر گفت که آقای تنویر بخش زیادی از عمرش را در بیرون از کشور گذرانیده و از واقعیت های افغانستان دور مانده است.

وی همچنان میگوید که از گفته های آقای تنویر چنین بر می‌اید که او دنبال نفاق افگنی بین اقوام افغانستان است.

در همین حال محمد محقق از رهبران هزاره در گفتگو با رسانه ه ادعا میکند که محمد حلیم تنویر عضو دسته انتخاباتی دولت ساز است و گفته های او دیدگاه آن تیم را بازگو میکند.

محقق می گوید:تنویر عضو دسته انتخاباتی و اطاق فکری آقای اشرف غنی است. در گفته های این شخص شاه‌بیت های جنایات بشری گنجانیده شده است. گفته های او به جهاد‌النکاح میماند، جهادالنکاحیکه گروه داعش میگویند.

اقای محقق گفته های آقای تنویر را برای ثبات سیاسی و اتحاد اقوام در افغانستان خطر ناک خوانده از سازمان ملل متحد میخواهد تا این موضوع را بررسی نموده و گزارشهای که از جنایات بشری افغانستان پیش سازمان ملل است، افشا کنند.

محقق از رسانه های افغانستان خواست تا به این موضوع به صورت گسترده بپردازند تا جلو این چنین اظهارات گرفته شود.

دفتر ریاست جمهوری تا اکنون پیرامون صحبتهای محمد حلیم تنویر چیزی نگفته است.

حلیم تنویر در سال 1388 یکی از نامزادان انتخابات ریاست جمهوری بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала