Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مربیان خارجی یکی یکی با فوتبال ایران قهر می‌کنند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / فدراسیون فوتبال ایران
فدراسیون فوتبال ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
استراماچونی مربی موفق باشگاه استقلال ایران به دلیل عدم دریافت دستمزدش با این باشگاه فسخ قرارداد کرد و به ایتالیا بازگشت.

به گزارش اسپوتنیک، استراماچونی 43 ساله که سابقه هدایت تیم های اسپارتا پراگ، پاناتینایکوس یونان، اودینزه و اینترمیلان ایتالیا را در کار نامه دارد در ماه جون سال جاری هدایت تیم استقلال ایران را به عهده گرفت و جانشین فرهاد مجیدی شد.

از میلان تا تهران ؛ استراماچونی سرمربی استقلال شد - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
از میلان تا تهران ؛ استراماچونی سرمربی استقلال شد

این مربی در استقلال سبک خاصی ایجاد کرد و موفق شد این تیم را به صدر جدول لیگ ایران برساند.

استراماچونی اما صبح امروز قراردادش را به صورت یک طرفه قطع کرد و به کشور ترکیه رفت. این مربی دلیل این کارش را عدم پرداخت دستمزدش به زمان معین عنوان کرد و مدعی شد که در صورت دریافت دستمزدش فردا به ایران باز خواهد گشت.

استراماچونی در مورد جدایی خودش و دستیارش به اسکای اسپورت گفت:« متأسفانه مجبور شدیم قرارداد خود را فسخ کنیم چون در ماه‌های اخیر باشگاه به مقررات و اصول فوتبال حرفه‌ای پایبند نبود و از نظر حقوقی  امکان نداشت که باشگاه به همکاری‌ و رابطه ‌اش با یک مربی حرفه‌ ای ادامه دهد. با وجود تلاش‌ های فراوان برای حل مشکل و تلخی جدایی تیمی که صدرنشین جدول شده بود، مجبور به اتخاذ این تصمیم شدیم. استقلال شش سال بود که صدرنشین جدول نشده بود. ما هم به دلیل وجود برخی مشکلات شروع بسیار سختی در این فصل داشتیم که وضعیت سیاسی موجود در ایران هم در آن تأثیرگذار بود. تحریم‌های تحمیل شده به این کشور اجازه نمی‌دهد که توانایی هایش را به صورت کامل نشان دهد. اگر مشکلات حقوقی موجود برطرف شود، من همین فردا به استقلال برمی ‌گردم.»

این در حالیست که قبل از این مارک ویلموتس سرمربی بلجیمی تیم ملی ایران نیز بنا بر شرایط مشابه قراردادش را با فدراسیون فوتبال ایران فسخ کرد و راهی بلجیم شد.

مارک کالدرون سرمربی باشگاه پرسپولیس نیز به باشگاهش هشدار داده است که در صورت عدم دریافت قسط دوم دستمزدش، قرارداد خود را فسخ خواهد کرد.

به نظر می رسد که تحریم های ایالات متحده آمریکا بر ورزش ایران نیز تأثیر گذار بوده است و دولت این کشور توان پرداخت دستمزد مربیان خارجی که دستمزد آن ها به دالر است را ندارد، زیرا تیم ملی ایران، باشگاه های پرسپولیس و استقلال تحت حمایت مستقیم دولت ایران قراردارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала