کلوپ ویدیو

ناپدید شدن گردشگران هنگام فوران کوه آتشفشان در نیوزلند + ویدئو

© AFP 2023 / Torsten BlackwoodИзвержение вулкана на острове Уайт-Айленд в Новой Зеландии
Извержение вулкана на острове Уайт-Айленд в Новой Зеландии  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در جریان فوران آتشفشانی در نیوزیلند حدود 100 نفر در نزدیکی محل حادثه فوران بوده‌اند که به گفته پلیس از محل تعدادی از آنها اطلاعی در دست نیست.

به گزارش اسپوتنیک، فوران کوه آتشفشانی «وایت آیلاند» در نیوزیلند تا کنون چندین زخمی بر جا گذاشته است. رسانه‌ها می‌گویند از سرنوشت چند تن دیگر نیز خبری در دست نیست.

برخی گردشگران دیده شده‌اند که تنها لحظاتی پیش از فوران آتشفشان در جزیره وایت به سمت دهانه آتشفشان در حال حرکت بودند.

نخست وزیر نیوزلند در صحبت با رسانه ها ابراز داشت که این آتشفشان امروز دوشنبه حدود ساعت 2:30 به وقت محلی این جزیره و در حدود 50 کیلومتری از ساحل شرقی جزیره شمالی فوران کرد و باعث شد موجی از دود و مواد مذاب در هوا پراکنده شود.

پلیس گفته است "تصور ما این است هنگام وقوع فوران، حدود 100 نفر در جزیره و یا در نزدیکی آن بوده‌اند و اکنون ما معتقدیم این تعداد کمتر از 50 نفر است".

به گفته پلیس: "برخی از این افراد به ساحل‌های اطراف منتقل شده‌اند با این حال ما معتقدیم که تعدادی همچنان در جزیره هستند و ما از تعداد آنان باخبر نیستیم".

در اطلاعیه پلیس همچنین آمده "از میان کسانیکه از جزیره تخلیه شده‌اند، تنها یک نفر به لحاظ وضعیت جسمانی در حالت وخیم به سر می‌برد".

جودی ترنر، شهردار منطقه فاکتانی، گفت: مطمئن نیستم که آیا افرادی در جزیره یا نزدیک آن بوده اند یا نه، اما بدون شک یک گروه بیرون از آنجا بود و آن‌ها قطعا به مراقبت‌های پزشکی نیاز دارند. جراحاتی رخ داده است و تمرکز روی انتقال مصدومان و بازگرداندن به سلامت آن‌ها و انتقال به بیمارستان است.

براساس تصاویر زنده‌ دوربین‌های مداربسته که از جزیره در دست است، مشاهده می‌شود که گروهی از گردشگران پیش از وقوع فوران داخل دهانه آتشفشان می‌شوند و پس از آن تصاویر زنده قطع می‌شوند.

پلیس به همه ساکنانی که در نزدیکی این جزیره زندگی می‌کنند هشدار داده تا "مراقب خاکسترهای آتشفشانی باشند" و سعی کنند در داخل محل سکونت‌شان بمانند.

در سوم دسامبر وب‌سایت نظارت بر خطر زمین‌شناسی هشدار داده بود که "احتمال اینکه آتشفشان وارد دوره فعالیت فورانی شود بسیار زیاد است".

با این حال آنان همچنین گفته بودند که "درجه و میزان فعالیت‌های آتشفشان برای بازدیدکنندگان خطرناک نیست".

جزیره وایت تا کنون چندین بار فوران‌های مختلف را تجربه کرده است که آخرین آن به سال 2016 باز می‌گردد که در آن به هیچ کسی آسیبی نرسید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала