بازسازی سفارت عربستان در سوریه

© Sputnik / Alexei Druzhinin بازسازی سفارت عربستان در سوریه
 بازسازی سفارت عربستان در سوریه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اینک عربستان پس از7 سال می کوشد تا روابطش را با سوریه از سر بگیرد.

اسپوتنیک به نقل از العالم، برخی اخبار حکایت از مبادرت عربستان به بازسازی سفارت و مقر دیپلماتیک خود در سوریه به منظور از سرگیری روابط دارد. این در حالی است که چندی پیش جمعی از روزنامه نگاران سوری به عربستان دعوت شدند تا در نشست روزنامه نگاران جهان عرب در ریاض شرکت کنند.

ترامپ از آمادگی عربستان برای کمک به سوریه خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ از آمادگی عربستان برای کمک به سوریه خبر داد

اینکه عربستان دعوت از روزنامه نگاران سوری را بر هر اقدامی جهت ترمیم روابط فی ما بین مقدم داشته است به نظر هدفی جز تاثیر گذاری بر افکار عمومی مردم سوریه از مجرای اهل رسانه این کشور ندارد.

در حالی که از سال 2012 سعودی با فراخواندن سفیر خود از دمشق به قطع روابط دیپلماتیک خود با سوریه مبادرت کرد و پس از آن مقدمات اخراج این کشور از اتحادیه عرب را فراهم نمود و با این کار اغلب کشورهای عرب را علیه نظام قانونی سوریه بسیج کرد. 

اینک پس از 7سال می کوشد تا روابطش را با سوریه از سر بگیرد. عربستان هیچ گاه فکر نمی کرد حکومت اسد بتواند بر دشمنان خارجی و تروریست های داخلی غلبه کند و به همین خاطر هم در خلال سال های جنگ در حمایت ازتروریست های سوری هیچ کوتاهی نکرد.

عربستان آماده پرداخت مصارف جنگ سوریه است - اسپوتنیک افغانستان
عربستان آماده پرداخت مصارف جنگ سوریه است

برخی از تحلیلگران مساله منافع موجود در پروژه بازسازی سوریه را نیز دور از ذهن تصمیم سازان سعودی نمی دانند.

باید این را نیز در نظر داشت که سعودی و امارت (پیش ازاین کشور) می کوشند تا با ایجاد ارتباط با سوریه به نحوی و به زعم خودجایی مناسب در فضای آینده سوریه بدون ایران برای خود دست و پا کنند و یا حداقل در چالش میان ترکیه و سوریه به گونه ای در انتقام گیری از دشمن ترک خود مشارکت کنند.

در پشت ذهن حکمرانان سعودی در نزدیکی با سوریه هر انگیزه ای باشد یقینا تا بازگشت اعتماد مردم و نظام سوریه به حکومت سلمانی فاصله ای بسیار زیاد وجود دارد. فاصله ای که با چاشنی دشمنی عریان و7 ساله به شدت غیر قابل ترمیم بنظر می رسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала