پنتاگون: آمریکا همواره آماده مذاکره با کوریای شمالی است

CC0 / / Здание Пентагона в США
Здание Пентагона в США - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده ابراز داشت که کشورش همواره آماده مذاکره با کوریای شمالی می‌باشد.

 به گزارش اسپوتنیک،  به دنبال اظهارات اخیر سفیر کوریای شمالی در سازمان ملل مبنی بر اینکه مذاکرات هسته‌ای از روی میز مذاکره با آمریکا برداشته شده است،  مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز در پاسخ به اینکه اگر کوریای شمالی آزمایش هسته‌ای را از سر بگیرد آمریکا چه خواهد کرد، گفت: قصد ندارم درباره فرضیات اظهارنظر کنم ... باید ببینیم چه پیش می‌آید. گمان می‌کنم که راه مذاکرات همواره باز است. من گفته‌ام، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفته است و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا هم گفته است که ما خواستار نشستن پشت میز مذاکره هستیم، ما خواستار گفت‌وگو هستیم و ما می‌خواهیم به نقطه‌ای برسیم که شاهد خلع سلاح هسته‌ای کوریای باشیم. اولویت اصلی من تضمین آمادگی دفاعی است اما دومین وظیفه‌ام توانا ساختن دیپلمات‌هایمان است.

 

 ترامپ: کیم عاشق پرتاب راکت است - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: کیم "عاشق" پرتاب راکت است

این درحالیست که   دونالد ترامپ روز گذشته در جدیدترین پیام توییتری خود کوریای شمالی را تهدید به از دست دادن تمام چیز‌هایی کرد که دارد.

ترامپ در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی فرد بسیار باهوشی است. او می‌داند که اگر رفتار خصمانه‌ای داشته باشد خیلی از چیز‌ها که در واقع همه چیز است را از دست می‌دهد. او با من در سنگاپور توافق قدرتمندی برای خلع سلاح اتمی امضا کرد. او نمی‌خواهد روابط ویژه خود با رئیس‌جمهور آمریکا را از دست بدهد یا در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا در ماه نوامبر مداخله کند.

پس از چند دور مذاکره میان کوریای شمالی و آمریکا، به دلیل بدعهدی واشنگتن، پیونگ یانگ اقدام به چند آزمایش موشکی کرد. با این وجود، مقامات آمریکایی تاکید کرده‌اند تا زمانی که پیونگ‌یانگ تمامی خواسته‌های واشنگتن را اجرایی نکند، تحریم‌ها علیه این  کشور حذف نخواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала