بدون حضور داشت دولت افغانستان گفتگوها بی نتیجه است

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر بدون حضور داشت دولت افغانستان گفتگوها بی نتیجه است
بدون حضور داشت دولت افغانستان گفتگوها بی نتیجه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عرفان‌الله عرفان معاون دوم مجلس نمایندگان افغانستان گفته است که گفتگوها باید سه جانبه باشد نه دو جانبه.

به گزارش اسپوتنیک، عرفان‌الله عرفان، معاون دوم مجلس نمایندگان افغانستان در گفتگو با اسپوتنیک اظهار داشته است که گفتگوهای دو جانبه طالبان و امریکا کمکی برای ایجاد صلح در افغانستان نخواهد کرد و نیز گفته است که این مذاکرات باید 3 جانبه باشد که حکومت افغانستان نیز در او دخیل باشد تا یک صلح دائیمی در این کشور به وجود بیاید.
عرفان‌الله گفت:«شهروندان افغانستان خواهان صلح و امنیت هستند اما صلح هنگامی تامین خواهد شد که در او دولت و مردم افغانستان دخیل باشند. در حال حاضر امریکا و طالبان به توافق رسیده اند اما توافقی که از آن دولت و مردم آگاهی ندارند، و حتی اگر امریکا و طالبان به توافق برسند این به معنای آغاز صلح در افغانستان نیست.»
به گفته معاون دوم مجلس نمایندگان، طالبان می‌خواهند که قدرت را در افغانستان به دست خود بگیرند، اما دولت و مردم افغانستان این امر را نمی‌پذیرند. وی گفت«خوب خواهد بود که گفتگوها سه جانبه باشد در غیر آن هر توافقی قابل قبول نخواهد بود.»
گفته‌های او درحالی ابراز می‌شود که  سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت، نمایندگان آمریکا و طالبان بر روی تمامی موارد به توافق رسیده‌اند و هم اکنون در مورد زمان و مکان امضای توافقنامه تصمیم می‌گیرند و ممکن است توافق پیش از سال جدید میلادی به امضا برسد. مذاکرات آمریکا با طالبان از ابتدای این هفته از سرگرفته شد و کاهش خشونت‌ها به گونه ای که به مذاکرات بین گروه‌های افغان و اعلام آتش بس منتهی شود، دستور کار اصلی این مذاکرات بود. مذاکرات گروه طالبان و آمریکا از دو ماه پیش در پی لغو دعوت "دونالد ترامپ" از این گروه در آمریکا متوقف شده بود.

دور قبلی مذاکرات طالبان و آمریکا در دوحه در حالی جریان داشت که دو طرف از نزدیک شدن به امضای توافقنامه خبر می دادند اما، در نهایت، مخالفت طالبان با اعلام آتش بس، به نوعی مذاکرات را به شکست موقت کشاند.«زلمی خلیل زاد» در سفر جدید خود  اواخر هفته گذشته برای از سرگیری مذاکره با طالبان به کابل آمد و در دیدارهای جداگانه با مقامات دولتی و رهبران سابق جهادی، آتش بس و از بین بردن پایگاه های طالبان در پاکستان را بعنوان پیشنهاد افغان ها برای رسیدن به صلح دریافت کرد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала