نماینده آمریکا: صلح در افغانستان از اولویت های دولت ما است

© ARG - ارگ @ARG188 - FBنماینده آمریکا: صلح در افغانستان از اولویت های دولت ما است
نماینده آمریکا: صلح در افغانستان از اولویت های دولت ما است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون وزارت خارجه امریکا در امور آسیای مرکزی و آسیای جنوبی می‌گوید که صلح اولویت دولت این کشور در افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "خبرگزاری صدای ترکیه" آلیس ویلز، معاون وزارت خارجه امریکا در امور آسیای مرکزی و جنوبی این سخنان را در هشتمین نشست پروسه استانبول – قلب آسیا مطرح کرده است. دفتر آلیس ویلز به نقل از او در یک رشته توییتی نوشته است: «صلح اولویت دولت ایالات متحده در افغانستان است.»

آلیس ویلز هم‌چنان در سخنرانی‌اش در نشست پروسه استانبول – قلب آسیا از همه‌ طرف‌هایی که در قضایای افغانستان دخیل هستند، خواسته است تا از اقداماتی که می‌تواند منجر به کاهش خشونت و مذاکرات بین‌الافغانی شود، حمایت کنند.

دفتر سیاسی طالبان در قطر  - اسپوتنیک افغانستان
منبع: آمریکا و طالبان به امضای توافق‌نامه صلح نزدیک شده اند

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که مذاکرات صلح میان امریکا و گروه طالبان در قطر از سر گرفته شده است. کاهش خشونت‌ها و فراهم‌سازی زمینه‌ی آتش‌بس و سرانجام گفت‌وگوهای بین‌الافغانی از اجندای محوری این مذاکرات گفته شده است. تاکنون مقامات رسمی و دخیل در این مذاکرات در مورد نتایج و اجندای مورد بحث جزییات نداده‌اند.

در همین حال، ارگ ریاست جمهوری اعلام کرده است که محمداشرف غنی، شام روز دوشنبه در حاشیه هشتمین کنفرانس پروسه استانبول موسوم به قلب آسیا  آلیس ویلز، دیدار کرده است.

موضوعات مورد بحث این دیدار، صلح و اتصال منطقه‌ای خوانده شده است.

ارگ گفته است که رییس جمهور غنی در این دیدار، صلح را اولویت مهم حکومت و خواست اساسی مردم خوانده است. او گفته است: «در تلاش آن گونه مذاکرات صلح هستیم که نتیجه‌اش ختم جنگ به گونه واقعی و تامین صلح پایدار باشد.

از جانب دیگر، محمداشرف غنی نقش امریکا را در خصوص بهبود مناسبات افغانستان و پاکستان و «ترغیب همکاری‌ها و اتصال منطقه‌ای» ارزش‌مند توصیف کرده است.

هشتمین نشست وزیران خارجه پروسه استانبول – قلب آسیا با درباره افغانستان روز دوشنبه در شهر استانبول ترکیه برگزار شد. این نشست با سخنرانی محمداشرف غنی و رجب‌طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه افتتاح شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала