غنی به ظریف: برقراری آتش بس شرط اساسی برای صلح است

© ARG - ارگ @ARG1880 - FBغنی به ظریف: اساس صلح باید برقراری آتش بس باشد
غنی به ظریف: اساس صلح باید برقراری آتش بس باشد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس جمهور غنی در دیدار با جواد ظریف، وزیر خارجه ایران برقراری آتش بس در افغانستان را اساس صلح خوانده و تاکید کرده است که باید مشکل پناهگاه های طالبان در بیرون از کشور حل شود.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری گفته است که رییس جمهور غنی روز گذشته(دوشنبه، ۱۸قوس) در حاشیه هشتمین کنفرانس قلب آسیا با جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران دیدار، و گفتگو نموده است.

روابط دو جانبه، تحولات سیاسی جاری در افغانستان بویژه گفتگوی های صلح میان گروههای افغانستان با محوریت دولت این کشور از محورهای اصلی گفتگو در این دیدار بود.

دیدار اشرف غنی با نماینده ویژه ایران برای افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
دیدار اشرف غنی با نماینده ویژه ایران برای افغانستان

رییس جمهور غنی در این دیدار صلح را اولویت مهم حکومت و خواست اساسی مردم افغانستان خوانده و تاکید کرده است: “اساس باید این باشد که آتش بس برقرار گردد و مشکل پناهگاه های طالبان در بیرون از افغانستان حل گردد.”

غنی افزوده است که در امر مبارزه با مواد مخدر و مشکلات منطقه‌ای، همکاری مشترک کشورهای منطقه حتمی است.

به گفته او، امنیت و ثبات افغانستان و امنیت ایران برای امنیت و ثبات منطقه و جهان مهم است و باید ضد گروه های تروریستی که در افغانستان فعالیت دارند، مبارزه کرد.

در این دیدار وزیر خارجه ایران نیز گفته است: “ما به این باور هستیم که باید دولت افغانستان محور مذاکرات آینده باشد و ما به حفاظت از تمام دست آوردهای افغانستان تاکید می کنیم و می خواهیم که در افغانستان جنگ پایان یابد و صلح تامین گردد”.

ظریف افزوده است که از موضع دولت افغانستان در  روند انتخابات ریاست جمهوری حمایت می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала