یوناما : قضایای فساد در سطح بالا هرگز بررسی نشده

عضو شوید
دفتر معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) می گوید که این مرکز عدلی و قضایی افغانستان در قضایایی در سطوح بالا به گونه که باید کار کرد میداشت عمل نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "هشت صبح" دفتر معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) روز (دوشنبه 18 قوس) – که مصادف با روز جهانی مبارزه فساد اداری است – در اعلامیه‌ای گفته است که وضعیت دشوار امنیتی فراراه کار قضات و څارنوالان افغان را در مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد درک می‌کند.

در این اعلامیه آمده است: “این مرکز هنوز به عنوان یک عامل بازدارنده موثر در قضایای فساد در سطح بالاعمل نکرده است. احکام دستگیری و احضار قابل ملاحظه مرتبط به قضایای فساد اداری همراه با موافقت بر منع سفرها تا اکنون مرعی‌الاجرا قرار نگرفته اند و اکثر محکومین برای سپری‌نمودن حکم جزای شان دستگیر نگردیده اند”.

این اعلامیه می افزاید که شازمان ملل متحد در افغانستان به شمول یوناما، دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرائم ملل متحد و برنامه‌ی انکشافی ملل متحد، به حمایت از اصلاحات افغانستان در بخش مبارزه با فساد، به ویژه از طریق طرح استراتیژی تازه‌ی طولانی‌مدت که بر مبنای موفقیت‌های گذشته ساخته خواهد شد، متعهد می‌ماند.

تدامیچی یاماموتو، نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان گفته است: “ملل متحد از قوانین، پالیسی‌ها و پیشرفت‌های بنیادی که باعث تقویت چارچوب کاری افغانستان در مبارزه با فساد اداری می‌شود، استقبال می‌کند”.

آقای یاماموتو با اشاره بر تاثیرات فساد بر زندگی شهروندان و کاهش اعتماد مردم به نهادهای حکومتی، تاکید کرده است که نیاز است تا حکومت افغانستان بر تطبیق قوانین و پاسخگوکردن قانون‌شکنان بیشتر تمرکز کند و “عزم خود را در مبارزه با فساد” نشان دهد.

مارک کلهن، رییس دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم ملل متحد گفته است که تقویت تلاش‌ها برای محو فساد اداری، پیشرفت حکومتداری خوب را به دنبال دارد و امری لازمی برای افغانستان است.

کلهن گفته است: “برای برنده شدن در مبارزه با فساد اداری باید شرایط را برای مبارزه موثر با فقر و نابرابری که از آن ریشه می‌گیرد، فراهم نمود.”

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала