روسیه برای اولین بار سلاح نو را در ارکتیکا آزمایش کرد

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه برای اولین بار سلاح نو را در ارکتیکا آزمایش کرد

روسیه برای اولین بار سلاح نو را در ارکتیکا آزمایش کرد
 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه اخیراً آزمایشاتی را در ارکتیکا انجام داد که طی آن پرتاب موفقانه راکت های هایپرسونیک انجام شد. کاربر پارتل Sina (چین) معتقد است که روسیه تنها کشوری است که می تواند وحشت واقعی را در امریکا برانگیزد، زیرا سلاح های هایپرسونیک آن می توانند جهان را در ظرف یک ساعت نابود کنند.

اگر کشوری در جهان وجود داشته باشد که امریکا را وحشت زده سازد، این فقط روسیه است. به مثابه کشوری که زمان با ایالات متحده بر سر سلطه جهانی مبارزه میکرد، روسیه که قدرتش حتی به اندازه گذشته آنقدر خوب هم نیست، بازهم ایالات متحده را مجبور می سازد، تا بیداری خود را حفظ کند. از همینرو سالهاست که ایالات متحده و ناتو روسیه را از هر طرف تحت فشار قرار میدهند، جلو پیشرفت اقتصادی روسیه را می گیرند، امکانات انکشاف روسیه را محدود می سازند و سعی می ورزند روسیه را از صحنه بین المللی خارج سازد. ولی حتی در این صورت نیز روسیه مانند گذشته موقعیت مهم در جامعه بین المللی دارا می باشد و هیچ کشوری جرئت نمی کند آن را تحریک کند. اخیراً او دوباره اسلحه پیشرفته دیگری را معرفی کرد.

«سرمات» و «خنجر» چه اند؟ - اسپوتنیک افغانستان
«سرمات» و «کینجل» چه اند؟

در اواسط ماه نوامبر، روسیه راکت هایپرسونیک «کینجل» را در طیاره شکاری MiG-31K  آزمایش کرد و این اولین آزمایشات آن در منطقه قطب شمال بود. طیاره شکاری MiG-31K نیروهای هوایی روسیه از میدان هوایی شهر اولناگورسک ولایت مورمانسک پرواز کرد و راکت هایپرسونیک «کینجل» را بر هدف زمینی در پولیگون نظامی پمبوی در قسمت مرکزی روسیه پرتاب کرد. سرعت موشک به 10 ماخ رسید و آزمایش های نهایی با موفقیت انجام شد.

راکت های مرموز در جنگنده های میگ-31 - اسپوتنیک افغانستان
راکت های مرموز در جنگنده های میگ-31

سلاح هایپرسونیک در حال حاضر جدیدترین سلاح  عالی تکنولوژیکی است. گفته میشود که این سلاح قادر است طی یک ساعت تمام جهان را هدف قرار دهد. علاوه بر راکت مافوق سرعت صوت «کینجل»، روسیه همچنین راکت های کروز ضد کشتی زیرکن در اختیار دارد. در پایان سال جاری، بحریه شمالی دوباره این راکت ها را آزمایش می کند. براساس گزارش ها، تا به امروز بیش از 10 پرتاب آزمایشی راکت ضد کشتی زیرکن انجام شده است. الكسی كریواروچكو معاون وزیر دفاع اعلام داشت: بزرگترین كشتی ضد تحت البحری مارشال شاپوشنیكوف و كشتی راکتی ضد تحت البحری هسته ای «ایركوتسك» به اولین کشتی های حامل جدیدترین راکت های کروز ضد کشتی «زیرکن» مبدل خواهند گشت.

جنگنده میگ-31 با راکت ضد ماهواره - اسپوتنیک افغانستان
جنگنده میگ-31 با راکت ضد ماهواره

در مقایسه با ایالات متحده، قدرت مجموعی ملی روسیه بسیار کمتر است، اما هنوز هم دقیقاً به این دلیل که قدرت آخرین سلاح های آن بسیار بالا است، حریف اصلی ایالات متحده محسوب می شود. نه تنها سلاح های هایپرسونیک، بلکه تحت البحری های هسته ای روسیه و سلاح های هسته ای همواره باعث ترس ایالات متحده میشوند. از ابتدای قرن گذشته، اتحاد جماهیر شوروی وقت توجه زیادی به توسعه کشتی های جنگی مبذول داشت، از همینرو اکنون روسیه از نقطه نظر سطح تحت البحری های هسته ای از امریکا کمتر نیست، بلکه بر آن برتری دارد. و سلاح های هسته ای روسیه مایه غرور روسیه است. این اسلحه مرگبار، به گفته روسیه، 20 بار میتواند ایالات متحده را از روی زمین نابود کند.

می توان گفت که هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که جرئت مقابله با روسیه را داشته باشد. روسیه را همیشه به مثابه کشور "مردم جنگجو" یاد میکردند و آن همیشه نیروی وحشتناک داشت. فقط به همین دلیل، گرچه ایالات متحده حمایت خود را از اوکراین به صورت شفاهی ابراز می کند، اما هیچ اقدامی واقعی از طرف آنها صورت نگرفت، زیرا امریکا جرئت نمی کند، مستقیماً با روسیه درگیر شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала