حمله طالبان به فرماندهی پولیس «چهاردره» کندز

© Sputnikکندوز
کندوز  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع امنیتی در ولایت کندز می گویند که در نتیجه اصابت دو هاوان در ولسوالی چهار دره ولایت کندز 21 سرباز نیروهای امنیتی همراه با چهار فرد ملکی دیگر زخمی و یک تن آنان کشته شده است.

به گزارش اسپوتنیک، منابع محلی در ولایت کندز می‌گویند که در نتیجه‌ی اصابت چند فیر مرمی هاوان بر مقر فرماندهی پولیس ولسوالی «چهاردره»‌ی این ولایت چهار سرباز ارتش کشته و 20 سرباز دیگر پولیس زخمی شده‌اند.

عصمت‌الله مرادی، سخن‌گوی والی کندز به رسانه ها گفت که این رویداد بعد از ظهر روز گذشته (پس از آن رخ داده است که فرمانده جدید کندک ارتش در این ولسوالی در حال معرفی شدن بوده است.

آقای مرادی همچنان گفت که در حدود پنج فیر مرمی هاوان از سوی مخالفان مسلح دولت بر تجمع نظامیان در مقر فرماندهی پولیس ولسوالی «چهاردره» اصابت کرده است.

انعام‌الدین رحمانی، سخن‌گوی فرماندهی پولیس کندز اما می‌گوید که تنها دو فیر مرمی هاوان از سوی طالبان در مرکز ولسوالی «چهاردره‌» پرتاپ شده است.

به گفته‌ی او، در رویداد اول 20 نظامی به‌صورت سطحی زخمی شده و در رویداد دوم نیز یک غیرنظامی کشته و سه غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

سخن‌گوی والی کندز اما می‌گوید که اصابت مرمی هاوان مخالفان مسلح دولت در کوچه «نجارا» ساعاتی پس از اصابت هاوان بر مقر فرماندهی پولیس ولسوالی «چهاردره» رخ داده است.

در همین حال، گروه طالبان مسئولیت این رویدادها را به عهده گرفته و ادعا کرده است که شام روز گذشته یک گردهمایی نظامیان دولت را در مقر فرماندهی پولیس ولسوالی «چهاردره» هدف قرار داده‌اند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان می گوید که در نتیجه یک حمله بالای فرماندهی امنیه ولایت کندز "تعداد زیاد عساکر کشته و 22 تن دیگر بشمول قومندان عمومی اربکی های خان اباد بنام محمد عمر پخسه پران  زخمی شدند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала