تیم دکتر عبدالله: بدون رسیدگی به خواست معترضین اعلام نتایج ابتدائی برای ما قابل قبول نیست

© Sputnik / Shafi Karimi تیم دکتر عبدالله: بدون رسیدگی به خواست معترض اعلام نتایج ابتدائی برای ما قابل نیست
 تیم دکتر عبدالله: بدون رسیدگی به خواست معترض اعلام نتایج ابتدائی برای ما قابل نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی می گوید که اگر کمیسیون انتخابات نتایج ابتدائی را بدون رسیدگی به خواست تیم های معترض اعلام کند، برای ما قابل قبول نبوده و آن را نمی پذیریم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی در یک اعلامیه گفته است: "درصورتی‌که کمیسیون انتخابات نتایج ابتدائی را بدون رسیدگی به خواست‌های قانونی تیم های انتخاباتی اعلان کند، اعلان کمیسیون برای ما قابل قبول نبوده و در برابر آن بی‌تفاوت نخواهیم ماند".

قبلا کمیسیون انتخابات، روز (یکشنبه ۱۷ قوس) نشست معلوماتی را با حضور حدود هفتاد نماینده ی دسته‌ های انتخاباتی، ناظران و نهادهای دخیل در انتخابات برگزار کرده‌ بود تا به گفته ی این کمیسیون برای چالش‌ های پیش آمده در روند انتخابات راه حل پیدا شود.

 ثبات و همگرایی: تحت هیچ شرایطی نمی‌گذاریم حکومت مبتنی بر تقلب تشکیل شود  - اسپوتنیک افغانستان
ثبات و همگرایی: تحت هیچ شرایطی نمی‌گذاریم حکومت مبتنی بر تقلب تشکیل شود

اما در نشست اسدالله سعادتی معاون دوم دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی، کمیسیون انتخابات را متهم به فریب کاری کرد که عمدا نمی‌خواهد نشست به نتیجه برسد: «شما تصمیم گرفته‌ اید که نشست امروز به نتیجه نرسد؛ شما این تصمیم را گرفته‌ اید».

وی همچنان ادعا کرد که نمایندگان احزاب که در این نشست حضور دارند به‌گونه ی سلیقه‌ ای از سوی کمیسیون انتخابات گزینش شده‌ا ند.

مهمترین خواست تیم ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی افغانستان و از نامزدان پیشتاز انتخابات که مخالفان اصلی روند بازشماری آرا هستند، باطل شدن ۳۰۰ هزار رای که به باور آنها نامعتبر است، می‌باشد.

پیش از این دلایل کمیسیون برای معتبر دانستن این آرای جنجالی، معترضان را قانع نساخت و این نشست پس از ترک اعضای تیم ثبات و همگرایی بی نتیجه پایان یافت.  

 

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала