کمیته مجلس سنای امریکا بسته تحریم‌ها علیه ترکیه را تصویب کرد

CC0 / Pixabay / کمیته مجلس سنای امریکا بسته تحریم‌ها علیه ترکیه را تصویب کرد
کمیته مجلس سنای امریکا بسته تحریم‌ها علیه ترکیه را تصویب کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیته امور بین‌المللی مجلس سنای ایالات متحده امریکا وضع تحریم‌ها علیه ترکیه بخاطر عملیات نظامی در سوریه و خریداری سیستم دفاع راکتی روسی اس – ۴۰۰ را به تصویب رساند.

به گزارش اسپوتنیک، روبرت منیندس، سناتور دیموکرات مجلس سنای امریکا در صفحه توییتر خویش نوشته است که کمیته امور بین‌المللی مجلس سنای ایالات متحده امریکا بخاطر عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه و خریداری سیستم دفاع راکتی اس – ۴۰۰ روسی، بسته تحریم‌ها علیه این کشور و سکتور مالی آن را به تصویب رسانیده است.

اردوغان: ترکیه بخاطر امریکا از اس – ۴۰۰ روسیه صرف‌نظر نمی‌کند - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان: ترکیه بخاطر امریکا از اس – ۴۰۰ روسیه صرف‌نظر نمی‌کند

حالا این سند برای بررسی و ایجاد تغییرات احتمالی در آن به تشکیل عمومی مجلس سنای امریکا ارایه خواهد شد. لایحه قانونی مشابه در پایان ماه اکتوبر توسط مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده امریکا به تصویب رسیده بود.

این ابتکار، دونالد ترامپ را مجبور به وضع محدودیت‌ها علیه افراد دخیل در عملیات نظامی ترکیه در سوریه، منجمله وزیر دفاع ملی ترکیه، خواهد ساخت. علاوه بر آن، در سند آمده است که دولت امریکا مجبور است در چوکات قانون CAATSA (درمورد مقابله با دشمنان امریکا از طریق تحریم‌ها) به خاطر خریداری سیستم دفاع راکتی اس – ۴۰۰ توسط انقره، در قبال ترکیه محدویت وضع کند.

قابل یادآوریست که از تاریخ ۹ الی ۲۲ اکتوبر ترکیه در سوریه علیه حزب کارگر کُردستان و جنگجویان داعش عملیات نظامی تحت نام "چشمه صلح" انجام داد. به تاریخ ۱۷ اکتوبر ترکیه با امریکا توافقنامه‌یی عقد کرد که بر اساس آن انقره اقدامات نظامی در سوریه علیه گروه‌های کُردی را متوقف ساخت.

به تاریخ ۲۳ اکتوبر ایالات متحده امریکا ایالات متحده امریکا از اخراج گروه‌های کُردی از منطقه امن در سرحد ترکیه خبر داد.

قبل از این روسیه در سال ۲۰۱۹ قرارداد عرضه چهار سیستم دفاع راکتی اس – ۴۰۰ به ارزش ۲.۵ میلیارد دالر را با ترکیه امضا کرد. پروسه تسلیم‌دهی اس – ۴۰۰ که دلیل وخیم‌شدن روابط ترکیه با امریکا بود، در اواسط ماه جولای آغاز شد. به گفته رئيس جمهور ترکیه، سیستم‌های دفاع راکتی روسی در ماه اپریل سال ۲۰۲۰ شامل تسلیحات ترکیه خواهند شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала