اردوغان از دریافت جایزه نوبل امتناع کرد

© Sputnik / Aleksei Filippov  /  مراجعه به بانک تصاویر اردوغان از دریافت جایزه نوبل امتناع کرد
اردوغان از دریافت جایزه نوبل امتناع کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ترکیه با اعلام اینکه کمیته نوبل اعتبار خود را از دست داده است اعلام کرد در صورت اعطای جایزه نوبل به او، آن را رد می‌کند.

 به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اخیرا اعلام کرد که در صورت اعطای جایزه نوبل به او، این جایزه را رد خواهد کرد، زیرا این کمیته اعتبار خود را پس از تبدیل شدن به‌ سازمانی که بر اساس سیاست تغییر مسیر می‌دهد، از دست داده است.

اردوغان خطاب به دانشجویان دانشگاه «بیلکنت» گفت: «کمیته نوبل اعتبار خود را از دست داده است، امروز آن یک سازمان ایدئولوژیکی است که کاملاً دارای انگیزه سیاسی است. این جایزه به این معنی است که آن‌ها واقعاً با کسانی هستند که از استبداد حمایت می‌کنند. ما نمی‌توانیم آن را بپذیریم».

رئیس جمهور ترکیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر جایزه نوبل را به او اعطا کنند، آیا قبول خواهد کرد یا خیر، گفت: هرگز.

وی همچنین اظهار داشت ترکیه امسال در مراسم دریافت جایزه نوبل شرکت نخواهد کرد و از همه دوستان ترکیه خواست از انقره پیروی کنند.

اردوغان پیشتر اعطای جایزه نوبل ادبیات در سال 2019 به نویسنده اتریشی را به دلیل موضع گیری خود در مورد جنگ یوگسلاوی سابق در سال 1990 محکوم کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала