پنتاگون آموزش کادرهای نظامی سعودی در آمریکا را متوقف کرد

CC0 / Pixabay / پنتاگون آموزش کادرهای نظامی سعودی در آمریکا را متوقف کرده
 پنتاگون آموزش کادرهای نظامی سعودی در آمریکا را متوقف کرده  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ایالات متحده اعلام کرد که تمرینات عملیاتی، همه‌ی پرسنل نظامی عربستان سعودی که درآمریکا مشغول تحصیل هستند، تا اطلاع ثانوی متوقف کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورک تایمز، پنتاگون اعلام کرد که تمرینات عملیاتی همه‌ی پرسنل نظامی عربستان سعودی که درآمریکا مشغول تحصیل هستند برای یک مدت نامحدودی متوقف کرد.  

این تصمیم تأثیرات گسترده‌ای روی نظامیان سعودی در خاک آمریکا به همراه خواهد داشت و از جمله آن می‌توان به تعلیق بیش از 300 دانشجوی هوانوردی نظامی عربستان به عنوان بخشی از تدابیر امنیتی اشاره کرد که نخستین بار روز سه ‌شنبه گزارش شد.

این گزارش‌ها درباره دانشجویان سعودی بعدا از سوی پنتاگون به تایید رسید و همچنین اعلام شد که این وضعیت روی تمام پرسنل پیاده نظام و تمام آموزش‌ها برای سعودی‌ها و دیگر کلاس‌های آموزشی تاثیر می‌گذارد. برنامه‌هایی که شامل کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی است، ادامه خواهد یافت.

یک مقام ارشد دفاعی ایالات متحده با ارائه گزارشی به خبرنگاران در پنتاگون اظهار داشت: "این اقدام به منظور بررسی گسترده‌تر رویه‌های امنیتی است که در نهایت برای همه حدود 5 هراز دانشجوی نظامی بین‌المللی در ایالات متحده اعمال می‌شود. با این وجود، موضع امنیتی فعلی فقط در مورد 850 دانشجوی سعودی در آمریکا اعمال شده است."

Сотрудники полиции и спецагенты ФБР на месте стрельбы в Техасе - اسپوتنیک افغانستان
تيرانداز در پايگاه هوائى فلوريدا احتمالا از عربستان است

یک سرباز دانشجوی نیروی هوایی عربستان سعودی جمعه ششم دسامبر در پایگاه هوایی فلوریدا با تیراندازی سه تن را کشت و دست‌کم هفت تن را زخمی کرد. او خود به ضرب گلوله مأموران امنیتی این پایگاه کشته شد. این سرباز 21 ساله برای انجام دوره‌ای آموزشی در پایگاه هوایی فلوریدا به سر می‌برد. او با استفاده از اسلحه‌ای دستی در یکی از اتاق‌های کارآموزی دست به تیراندازی زد، به‌رغم آنکه حمل اسلحه در آن محوطه ممنوع بود.

با این حال، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان پس از این تیراندازی مرگبار در تماسی تلفنی از رئیس‌جمهوری آمریکا دلجویی کرده بود. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا شامگاه ششم دسامبر در پیامی توئیتری از تماس تلفنی پادشاه عربستان درباره حادثه تیراندازی در پایگاه هوایی ایالت فلوریدا خبر داده بود. پادشاه عربستان در گفت‌وگو با ترامپ همچنین گفته بود که مردم کشورش "به شدت از اقدام وحشیانه عامل تیراندازی خشمگین هستند و این فرد به هیچ شکل و نحوی نماینده احساسات مردم عربستان که دوستدار مردم آمریکا هستند، نمی باشد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала