ارگ: قرارداد فاز اول قطعه چهارم خط آهن خواف- هرات به امضا رسید

© Photo / Twitter/ARG_AFGارگ: قرارداد فاز اول قطعه چهارم خط آهن خواف- هرات به امضا رسید
ارگ: قرارداد فاز اول قطعه چهارم خط آهن خواف- هرات به امضا رسید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قرارداد فاز اول قطعه چهارم خط آهن خواف- هرات با حضور رئیس جمهور کشور به ارزش 58.5 میلیون دالر به امضا رسید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، قرارداد ساخت فاز اول قطعه چهارم خط آهن خواف- هرات امروز میان یما شمس، رئیس اداره خط آهن افغانستان و یکی از مسئولان شرکت «INKON KZ» کشور قزاقستان  در ارگ با حضور داشت رئیس جمهور غنی به امضا رسید.

در اعلامیه ارگ آمده است که این فاز اول قطعه چهارم خط آهن خواف-هرات 43 کیلومتر طول دارد و از ولسوالی های غوریان، زنده جان هرات میگذرد.

این پروژه به مدت 16 ماه به اکمال خواهد رسد و بیش از 58.5 میلیون دالر هزینه بر می دارد و این مبلغ قرار است که سوی حکومت افغانستان پرداخت شود.

خط آهن هرات – خواف به چهر بخش تقسیم شده است که دو قطعه آن در خاک ایران و دو حصه دیگر آن در خاک افغانستان موقعیت دارد، تفاهم این پروژه در سال 1383 به امضا رسید و کار آن در سال 1385 آغاز شد.

دولت افغانستان تکمیل کار این پروژه را برای رشد صادرات افغانستان قابل اهمیت می خواند و می گوید که با تکمیل کار خط آهن هرات- خواف افغانستان به کشورهای آسیای میانه، چین و از این طریق به اروپا وصل می شود.

ارگ ریاست جمهوری می افزاد که این خط در چهار قطعه به طول 225 کیلومتر میان افغانستان و ایران اعمار می شود که بخش اول از خواب ایران الی سرحد شمتیغ این کشور به طول 76 کیلومتر قبلا تکمیل و آماده بهره برداری شده است.

کار ساخت سوم در قلمر افغانستان نیز از سرحد شمتیغ ایران الی ولسوالی غوریان هرات به طول 67 کیلومتر نیز در حال تکمیل شدن است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала